borstvoeding loopt terug

Hallo allemaal,

Onze zoon is 9 weken oud en ik geef hem vanaf het begin volledige borstvoeding. Op dit moment heeft hij sinds een week nog maar 5 voedingen per dag. Dit heeft hij zelf zo geregeld. In ene was zijn vraag minder. Nu is het alleen wel zo dat ik merk dat ook mijn borstvoeding enorm terug loopt. Zelfs met kolven komt ik niet verder dan ongeveer 100 cc en dan moet ik er ook nog eens lang voor zitten voordat ik dit heb. Normaal had ik bij het kolven in een kwartier tijd een goede fles vol.
Ik merk ook aan mijn zoon dat hij nu dus te weinig krijgt en  ook weer vaker voor een voeding komt. Maar voor mijn gevoel komt de borstvoeding niet meer beter op gang. Mijn borsten blijven slap aanvoelen ook als ik een hele nacht heb doorgeslapen.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er misschien iets wat ik hier aan kan doen. Ik wil nog niet stoppen met bortvoeding, want daar  vind ik het  nog veel te vroeg voor.  Alleen wordt ik hier wel erg onzeker van.

Groetjes Siem
 
Hi

De enige oplossing is nog vaker gaan kolven, en dan op vaste tijden. Dan komt je borstvoeding misschien weer goed op gang en kun je ophouden met kolven.
Zelf vond ik dat gekolf verschrikkelijk, dus ben ik overgestapt op de fles. Dat vond ik best moeilijk hoor, want het is zo geweldig om borstvoeding te geven. Ik het een paar maanden er wat moeilijk mee gehad, maar dan zie je ook wel de voordelen van de fles.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Titiana
 
Volgens mij moet je niet vaker gaan kolven, maar vaker je baby aanleggen.
Je kind drinkt effectiever dan dat je kolft.
Ik heb rond die tijd een dip gehad en heb er een weekend aan besteed om m'n kindje elke 2 a 2,5 uur aan te leggen (overdag, 's nachts sliepen we) Dat was zeer vermoeiend, echt waar. Maar het resultaat mocht er zijn!
Succes!
 
Hoi,
Ik geef inmiddels ruim 5 maanden borstvoeding en heb ook ervaring met dipjes. En dips want bij mij heeft een dip toen ik ging werken wel een week of 4 geduurd. Maar volgens cb toch volhouden en inderdaad is het goed gekomen. Nu heb ik het echter weer zo druk op m'n werk dat het weer wat minder wordt maar met 6 maanden wil ik ook af gaan bouwen.
Tijdens die dip heb ik ook wel met een bvorganisatie gebelt en die zeggen dat het echt goed moet komen en dat een dip echt niet een reden hoeft te zijn om te stoppen. Maar ja, hoe krijg je de productie weer wat omhoog, dat lukte mij met extra kolven niet echt. Inderdaad werkt het beter als je hem vaker aanlegt. Ook probeerde ik meer te drinken en wat meer rust te nemen. Maar zoals ik al zei, het duurde bij mij lang eer ik de dip te boven was.  Jochem kwam vaker drinken  en dan was het op. En voorheen dronk hij altijd tot hij genoeg had en  toen dronk hij door terwijl het al op was. Bovendien ben jij net overgegaan naar 5 voedingen? Je lichaam moet zich weer even aabnpassen en dacht misschien af te moeten gaan bouwen.  Wisselvoeden helpt ook, steeds wisselen van borst als het eigenlijk al op is. Dan krijgt hij toch steeds weer een beetje. En het idee dat je borsten tijdens het voeden de meeste melk aanmaken, kan je ook meer zelfvertrouwen geven waardoor je weet dat het niet op kan zijn. Na 1 uur zijn ze alweer voor 50% vol. Alleen merk je dat niet. Maar vertrouw er maar op dat het zo is en dat het vanzelf weer toe gaat schieten. Soms pas na 5 minuten maar het komt. Heb je ook het idee dat het niet toeschiet of is het bij het toeschieten gewoon snel op? Het klopt dat je borsten soepel worden he, als je iets langer zelf voed. Dan lijk je niets te hebben maar geloof erin dat er zeker nog is. Bij mij lag de grens als ik 's nachts weer moest gaan voeden, dan werd het me te gek en zou ik stoppen. Maar dat is gelukkig niet echt gebeurd. Het komt goed maar neem de tijd, vertrouw vooral in je eigen productie!
En als je vragen hebt, hoor ik ze wel.
succes, marijke (moeder van jochem)
 
Hai,

Even snel een korte reactie. Voor een dip in de productie is inderdaad zoveel mogelijk aanleggen de beste oplossing. En anders zorgen dat je kindje bij je in de buurt ligt en jij met ontbloot bovenlijf, dat is ook goed voor de productie. Zou het kunnen dat je weer ongesteld wordt, want dat is ook een moment waarop je vaak een sipje hebt in de productie. Verder kan je eens kijken op www. vbn.borstvoeding.nl en dan bij forum. Daar komen allemaal moeders die borstvoeding geven en hier staan vast nog een heleboel andere tips op die je kunnen helpen over deze dip heen te komen.

Succes!

Willemijn
 
Hai,

Even snel een korte reactie. Voor een dip in de productie is inderdaad zoveel mogelijk aanleggen de beste oplossing. En anders zorgen dat je kindje bij je in de buurt ligt en jij met ontbloot bovenlijf, dat is ook goed voor de productie. Zou het kunnen dat je weer ongesteld wordt, want dat is ook een moment waarop je vaak een sipje hebt in de productie. Verder kan je eens kijken op www. vbn.borstvoeding.nl en dan bij forum. Daar komen allemaal moeders die borstvoeding geven en hier staan vast nog een heleboel andere tips op die je kunnen helpen over deze dip heen te komen.

Succes!

Willemijn
 
Terug
Bovenaan