Borstvoeding maar honger houden

Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 3 maand en 3 weken. Nu geef ik boestvoeding maar ik heb het idee dat dit niet voldoende is ze huilt heel veel en blijft constant zoeken naar voeding ook als je haar gewoon vast houd. Ik ben begonnen met groente hapjes en merk dat ze heel gretig is met eten. Wat kan ik het beste doen om haar gerust te stellen zodat haar honger gevoel weg gaat

Het is nog te vroeg voor hapjes eigenlijk. Als ze die al heel gretig eet heeft ze toch echt wel echte honger.

Je kan haar voor en na de voeding wegen, om te kijken hoeveel ze echt binnen krijgt.

Als ze toch wel genoeg binnen krijgt, kan verborgen reflux ook zorgen dat ze steeds voeding blijft vragen. De borstvoeding verzacht het brandend maagzuur (reflux), zodat het minder pijn doet.
Maar teveel drinken veroorzaakt ook reflux. Bij borstvoeding kan dit verholpen worden door 2 uur lang dezelfde borst aan te bieden, een daarna pas van kant te wisselen. Dus niet beide borsten per voeding. Uit een redelijk lege borst komt de melk minder hard uitspuiten.

Ik mag in overleg met het cb hapjes geven om te proeven en te wennen omdat ze je het eten al uit de mond kijkt en ver genoeg is volgend hun kwa ontwikkeling. Zelf heb ik ook inderdaad van alles al geprobeerd maar heb het idee dat mijn borst voeding heel erg terug gelopen is en het gekke is dat ze haar hapjes wel binnen houd maar de melk er regelmatig uitkomt vlak na het drinken en zelfs een half uur tot uur later ( hele grote hoeveelheden) Zou dit dan kunnen betekenen dat ze reflux heeft of dat ze misschien buikgriep of iets dergelijks heeft. Ze heeft namelijk geen koorts maar wel last val veel gas en diaree en dan het spugen.

Heeft ze hier nog maar pas last van, dat je aan buikgriep denkt?

Als de melk er ook allemaal weer uitkomt, is honger best een logisch gevolg. Dan is het ook geen verborgen reflux, maar misschien gewoon reflux? Overstrekt de baby bij het huilen?

Alles wat jij eet komt een dag later in de borstvoeding terecht. Dus het kan nut hebben, om een eetdagboek bij te houden. Bij mij gaf tosti eten de volgende dag erge reflux bij mijn dochter, maar ook Radler 0.0 drinken.
Vuistregel is, dat alle voeding waar jezelf tijdens de zwangerschap last van had, bij de borstvoeding reflux kan veroorzaken, maar dat klopt niet 100%.
Naast op de voeding letten, zijn er nog diverse andere dingen die je kan doen, tegen reflux.

Zoals de bovenkant van het bed een beetje verhogen, en helpen het buikje te ontluchten.

Jaa dit is eigenlijk sinds kort nu zn 3 weken. Eerst verkouden en vlak na haar verkoudheid dit. Ook heeft ze haar eerste prikjes gehad dus wellicht een late reactie daar op. Wel merk ik dat de hapjes goed gaan en op het moment van aanleggen ze van streek raakt tijdens het drinken (ook als ik een paar dagen geen hapjes geef) veder let ik wel op wat ik eet en drink ivm darmkrampjes. En slapen dat doet ze op het moment heel veel. de momenten dat ze wakker is is het +/- 10 min vrolijk en daarna huilen omdat ze eten wilt en slaap heeft maar ook wilt zitten en staan en dus zich heel erg afzet om dat te proberen. Al met al is ze bijna 4 maand maar heeft het idee dat ze alles al kan

Het zou zo maar weleens een ontwikkelingsprong kunnen zijn, huilen hangerig, hongerig en straks ineens wat nieuws kunnen, en weer helemaal happy zijn. Rond de elf weken zou die moeten starten, dus dat klopt redelijk met de tijdlijn.
Niet iedere baby heeft er evenveel last van, bij mijn dochter was iedere sprong duidelijk merkbaar.
Valt niet veel aan te doen, behalve er zijn voor je baby. Maar is een gezond onderdeel van het ontwikkelingsproces. Het gaat ook weer over, helaas komt het bij de volgende sprong ook weer terug.
Ik heb uiteindelijk alle sprong datums opgezocht en op de kalender gezet, om me mentaal voor te bereiden.

Eventuele invloed van de inenting zo voor zover ik weet na 10 dagen over moeten zijn. Een griepje duurt dacht ik ook geen 3 weken. (Ik ben geen dokter, dus kan het mis hebben.)

Nee precies maar vind het voor haar zo zielig ze word boos tijdens het drinken alsof ze heel veel pijn heeft en haar troosten werkt 9/10 niet. En ik weet niet of ik kunst voeding moet bij halen omdat ze zo hongerig is en ik natuurlijk niet haar de hele dag kan aanleggen maar ook niet wil dat ze te weinig voeding binnen krijgt want er zal toch een reden zijn waarom ze zo vreselijk hongerig is. Want gewoon op schoot zitten of in de armen houden gaat niet zonder dat ze je probeerd op te eten ook bij andere op schoot blijft ze maar zoeken

Terug
Bovenaan