Borstvoeding medela maxi swing

<p>hoi mama’s</p><p>ik kolf nu 4 weken met de medela swing. 1 week geleden al terug geweest want de zuigkracht nam af en ook de melk hoeveelheid was minder. Toen een nieuwe gehad. Nu ben ik zaterdag met mijn zoontje uit het ziekenhuis gekomen en de medela kolf volledig gaan gebruiken. Eerst nog deels die in het ziekenhuis gedaan.</p><p> In de ochtend (8u) heb ik normaal maar 150 ml. En nu opeens maar 60 ml. En de zuigkracht van een nam ook af. Na het sterreliseren deed die het goed en kolfde ik 200 ml (11u) na het bellen van medela en advies opgefolgd van het ontvetten met het membraan weer gaan kolven om 15u. Nu had ik maar 10 ml. Ik kolf altijd 15 min. Doe ik iets fout of is er nu echt iets mis met de medela swing maxi.  </p>
 
Hoi,
 
ik heb hetzelfde probleem gehad met deze kolf. Ook terug gestuurd en een nieuwe ontvangen zelfde probleem. Productie liep heel hard achteruit. Als ik jouw was zou ik overstappen op een andere kolf. Dat heb ik ook gedaan maar bij mij was het al te laat en moest ik gaan bijvoeden met kunstvoeding. Toen maar besloten volledig over te stappen want ik raakte erg gefrustreerd hierdoor. Succes!
 
Hier ook problemen met een medela, maar dan de free style. 
Bv liep prima, kleine dronk goed en kwam goed aan. Toen ik meer moest gaan kolven ivm met werken kolfde ik maximaal 50 cc per keer en dan zat ik ruim een kwartier. Kon met de hand in kortere tijd meer kolven... Zoog  niet goed vacuüm waardoor melk in het borstschild liep en om enkel te kolven moest je het slangetje in het koppelstukje doen en dan hoorde je hem valse lucht zuigen. 
Heb noodgedwongen moeten stoppen met de bv want kon niet genoeg kolven en mijn productie liep zo terug dat onze kleine binnen no time een halve kilo af was gevallen... 
 
Hier hetzelfde probleem, ook met de medela freestyle. Enkelzijdig kolven gaat prima, maar zodra ik hem dubbelzijdig gebeuk (waar hij toch voor bedoeld is zou je zeggen) doet hij het vaker niet dan wel.
Vriendin van een collega heeft de maxi swing en heeft precies hetzelfde probleem. De connectors van beide apparaten zijn hetzelfde dus het probleem zit daar in denk ik zelf en niet in het apparaat.
 
Terug
Bovenaan