Borstvoeding meegegeven aan de opvang

Hoi,

Mijn zoontje van 5 maanden krijgt nog volledig borstvoeding en ik ben aan het puzzelen hoeveel ik mee moet geven aan de opvang. Hij weegt 7 kilo en krijgt tussen de 5 en 7 voedingen per dag. We hebben de laatste tijd 2 flesjes van 150 ml meegegeven, maar ik vraag me af of dat voldoende is? Hoeveel gaven jullie mee op die leeftijd?

Hoi Semna,
Ik zou voedingen van 160 meegeven en daar kleine zakjes extra in de vriezer leggen bijv 2 van 50.
deze zijn snel ontdooit mochten ze toch te weinig hebben.

Bedankt! We hebben inderdaad een flesje extra in de vriezer liggen daar. Zakjes lijken me ook handig, dan is het niet meteen een heel flesje.

Op het cb adviseerden ze flessen van 200 ml, maar dat lijkt me zo veel.. zeker omdat hij soms nog 7 voedingen heeft. Daarom ben ik benieuwd hoeveel andere moeders meegeven?

Hoi Semna,
ik werk zelf op een KDV en spreek dus even vanuit die ervaring. 
Zelf wil ik ook BV gaan geven als mijn kleintje straks geboren is.
Wat denk ik belangrijk is, dat je weet hoeveel je kleintje ongeveer drinkt per voeding. Ik neem aan dat je al geoefend hebt met uit flesjes drinken. Deze hoeveelheid geef je mee en dan is het een beetje afhankelijk om de hoeveel uur je zoontje drinkt en hoe lang zijn dagen op het KDV zullen zijn.
Zelf vind ik het niet erg als ouders een bevroren voeding meegeven, deze zijn namelijk zo ontdooit in een bakje met koud water.
en inderdaad een extra voeding voor in de vriezer meegeven, je weet nooit wat er gebeurd. Of je kleintje heeft mega honger of er gaat een voeding verloren omdat een deksel er niet goed op zit of omdat een zakje lek is......
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes!

Hi Semna,
ik hou zelf altijd de berekening aan die ze daarvoor gebruiken. 150 x het aantal kilo : de aantal voedingen per dag. Dus jou geval zou ik dan 150x7:6 doen. Dan zou ik 165 mee geven, doe ik bij mijn dochter ook, soms laat ze een beetje staan. Succes :) 

Terug
Bovenaan