Borstvoeding & menstruatie?

Hoi hoi,

ff een vraagje. Zijn hier moeders die ervaring hebben met ongesteld worden en borstvoeding?

Ik heb Jordy ook bv gegeven en werd pas weken nadat ik stopte met de borstvoeding ongesteld. Ook hij sliep 's nachts na een 8 weken door.

MAAR nu heb ik last van een BEETJE bloedverlies, verder wel alle kwaaltjes,( Niet te genieten..buikpijn, rugpijn etc) Demi is ook veel onrustiger, met drinken en slapen.

Valt dit alweer onder een menstruatie? Lijkt me sterk dat het nog van de bevalling is... Demi is 8 weken en na 5 weken vloeide ik niet meer.
Wel sliep ze met 6 weken 9 / 10 uurtjes 's nachts.

Gr Wen

Even goed in de gaten houden.
Ik was na mijn 3e kindje ook weer gewoon na 6 weken ongesteld, ondanks full time borstvoeding...
En bij Leah was ik pas rond de 11 maanden (volledige bv) ongesteld, dus het kan alle kanten op.....Schijnt ook erg veel te schelen of ze 's nachts doorslapen....
Hoe gaat het met Demi verder? Krijgt ze volledige bv, gaat het goed?
Geniet lekker van je kids!

Zifjon heeft 7 maanden volledig bv gehad en al die tijd ben ik niet ongesteld geweest. hij kreeg vanaf 9 weken geen nachtvoeding meer omdat hij toen doorsliep. Nadat ik gestopt ben met bv heeft het 2 maanden geduurt voordat ik weer ongesteld was. Dus tja iedere vrouw is anders. Je kan een tussen bloeding krijgen en soms een klein beetje rest bloed nog van de bevalling, maar als je het niet vertrouwd kan je altijd nog vk of gyn even bellen.

liefs van Mariska en nog gefeliciteerd met je dochter. Ik mag ook binnenkort nr 2 ontvangen.

Hey,

Demi krijgt volledige bv, Jordy heeft die ook 4 maanden gehad tot dat ik weer aan het werk ging. Dat wil ik nu ook weer proberen. Moet zeggen dat ik het nu wel wat zwaarder vind. Merk dat ik wat minder rust kan vinden bij mezelf, maar met een volledig huishouden en 2 jonge kindjes ook niet zo raar natuurlijk.

Verder doet Demi het heel goed. Ze heeft al aardig wat nachten doorgeslapen ( Dan ook gelijk 9/10 uur), vermoed dat daarom mijn cyclus weer een beetje op gang aant komen is. Ze is nu ook weer rustiger met drinken. Laat niet meer de hele tijd los onder het drinken en is niet meer ontevrede na de voeding. Heb gelukkig verder nooit problemen gehad met voeden. Geen kloven of ontsteking, zelfs weinig stuwing. Daarom valt het nu bij Demi heel erg op dat er iets anders was.

@ Mariska:

Heel veel succes met de laatste loodjes! Wat vind Zifjon ervan? Ze krijgen toch echt meer mee dan we denken! Jordy is een hele goede 'grote' broer geworden, had niet verwacht dat hij met 1,5 jaar al zo veel snapt. Weet je trouwens wat jullie krijgen?

Gr Wen

Hoi,

Bij mijn middelste heb ik bijna de hele bv van 9mnd licht gevloeid, bij de jongste begon ik na 6weken weer regelmatig ongesteld te worden hem heb ik 15mnd gegeven, zit veel verschil in!

Gr MJ

Hoi Wen,

Ja we krijgen weer een jongen, ik vind het erg leuk nu twee jongens maar een meisje had ook welkom geweest. Zifjon heeft echt helemaal geen bemul dat er een baby in mijn buik zit en wil die nog regelmatig als trampoline gebruiken wat dus echt niet meer kan. Verder is hij wel gek op andere kindje en ook het babytje van mijn burvrouw. Maar toen we samen op het strand met haar waren ging hij bijna boven op hem zitten. Hij ziet egwoon niet dat dat ook een kindje is die heel klein en teer nog is. Dus dat wordt wat, maar tja hij is ook pas 1,5 jaar. Leuk te horen dat het dus wel kan komen als de baby er is. ik verwacht er niet veel van qua reactie van hem maar het zal erg leuk zijn als hij grote broer gaat spelen.

liefs van mariska

@ mariska

Oh ook lekker 2 jongens, stoer!

Als je Zifjon vraagt waar de baby is, wijst hij dan niet naar je buik? Moest zo lachen met Jordy, die deed dat wel. Na de geboorte vroeg ik ook waar de baby was, eigenlijk verwachte ik dat hij weer naar mijn buik wees, maar tot mijn stomme verbazing wees hij naar Demi...?

Tja en klein en teer.... denk dat Jordy nog wat te wachten staat als Demi iets ouder is.
Ook zij krijgt regelmatig een te harde aai ( Lief bedoeld) of duw. Ook een vinger in de neus of oogje wil wel lukken. Ben bang dat zij een harde tante wordt :D.

Vanmorgen waren ze allebei tegelijk wakker en had ik Demi in bed gelegd bij Jordy. Zij was aan het huilen, Jordy wees heel verbaast naar haar traantjes en heel voorzichtig wreef hij ze weg en begon haar heel lief te troosten. Ze kreeg zelfs zijn tutten. Zo lief daar smelt je wel van als mama!

Toch denk ik dat je verbaast zal zijn over Zifjon. Op de een of andere manier hebben ze het toch wel door.

Groetjes Wen

Terug
Bovenaan