borstvoeding met de warmte

'k moet zeggen dat het veel van me vergt, voeden met deze hete dagen. Dat plaklijfje tegen me aan...pff! en ik drink me helemaal het habbieboebie. Bram komt zelf ook vaker, dus ik hoop het goed op peil te houden.
Wat is jullie ervaring nu? Het is mijn derde kindje, en bij de eerste (ook van april) was het toen ook zo heet, half juni 2005; Maar nu heb ik er meer rondlopen, dus drukker, en ik heb weinig energie voor mijn huishouden over nu!

Hai,

hoe moeilijk het ook klinkt: prioriteiten stellen. Als je het belangrijk vindt om Bram borstvoeding te geven dan wordt er maar even niet gepoetst, of makkelijk gegeten of door je man wat meer gedaan... Het kost energie, daarnaast ook een berg tijd en ik merk bij mezelf als ik daarbij stilsta, dat accepteer het al een stuk makkelijker is.
Ik ben ook wel moe, heel moe, maar ben dat eigenlijk al een hele tijd, merk niet dat de borstvoeding me meer energie kost met deze dagen. Wout drinkt momenteel 4 keer. Ik wil hem met deze hitte ergens wel 5 keer laten drinken maar op de een of andere manier kom ik toch op 4 uit telkens. Hij zal zich wel melden...
Hou wel de plasluiers (en het kind) goed in de gaten, meer kan ik niet doen. (met 5 voedingen drinkt ie veel slechter en lijkt ie zich minder happy te voelen)

Hoop dat je er een weg in en de rust voor vindt!

liefs van Natasja

Jinte komt ook wat vaker met deze warmte. Ik geef nu wat vaker liggend de borst. Dan lig je toch iets minder tegen elkaar aan te zweten. Dat bevalt wel.
En het huishouden blijft dan inderdaad liggen. Maar daar is het ook veel te warm voor.
Nu heb ik wel makkelijker praten, want Jinte is de eerste. Ik heb er niet nog meer rondlopen. Maar ik zou toch proberen de rust te nemen. Is goed voor jezelf en voor Bram.

Terug
Bovenaan