Borstvoeding met tepelpiercing!??

Hallo daar

Ik heb een klein vraagje. Momenteel ben ik 17 weken heen.
En na de geboorte wil ik eigenlijk beginnen met borstvoeding.
Het puntje waar ik mee zit is dat ik 1 tepelpiercing heb!!!
Mijn verloskundige weet niet of het nu wel of niet kan.
Heeft iemand hier ervaring mee???

groetjes
Hanna

Hoi Hanna,

Ook wanneer je een tepelpiercing hebt, is het prima mogelijk om borstvoeding te geven. Eventueel littekenweefsel zou een melkkanaaltje kunnen blokkeren, maar dat hoeft dus niet. Van sommige moeders begrijp ik, dat zij de piercing tijdens de zwangerschap helemaal niet dragen en na de bevalling af en toe weer om het gaatje open te houden. Meer ervaringsverhalen kun je lezen op www.borstvoedingsforum.nl . Bovenaan het forum kun je op "zoeken" klikken en een trefwoord invullen.

Deze vraag en andere vragen kunnen ook tijdens de informatiebijeenkomsten, die door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland worden georganiseerd, worden voorgelegd. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Deze informatie vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Nog een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!

echt waar... mensen in mn buurt wisten hier niet van!
maar dit is een mega goeie tip...
er valt een hele pak van me af dat het mogelijk is,
en dat er een forum over bestaat die mij in contact stelt
met andere in het zelfde bootje!

nogmaals bedankt
Groetjes
Hanna

Terug
Bovenaan