Borstvoeding met vaatkramp. Ervaring gezocht

Hallo alle mama's,

Bij ons eerste kindje ben ik borstvoeding gaan geve wat zeer pijnlijk was. Eerste weken moet de hele melkmachine nog even wennen wat logisch is maar de pijn die ik ervaarde was niet alleen tijdens maar ook na het voeden. Na een afspraak met de lactatiekundige bleek ik vaatkramp te hebben. Iets wat achteraf vrij verklaarbaar is aangezien ik het syndroom van raynoud al sinds heugenis heb.

Nooit geweten dat dit invloed kon hebben op borstvoeding. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die last van vaatkramp hebben en hoe hier mee omgaan. Wil graag weer bv geven. Vorige keer heb ik het maar 3 weken volgehouden omdat ik de pijn zowel fysiek al mentaal niet meer trok.

Groetjes!
 
Haay,

Dat is zeker lastig. Heb je misschien aan kompressen gedacht? Kunnen voor de voeding zowel als na de voeding de pijn of de kramp verlichten en zelfs voorkomen. Een natte tepel koelt heel snel af dus een lauw droge kompres kan helpen. Bij sommige helpt juist een koude, iedereen is anders. Als je geen kompres wilt, zou een warme hand ook nog kunnen helpen.

Ikzelf ben ook een voorstander van borstvoeding en ga dat zeker doen (of op zen minst proberen) wanneer mijn kindje geboren is.

Succed met het vinden van een oplossing. Xx
 
Terug
Bovenaan