Borstvoeding mix kunstvoeding hoeveel?

<p>Ik ben begonnen met het afbouwen van borstvoeding en geef nu de fles. Ik heb echter nog een grote voorraad bv in de vriezer en kolf ook dagelijks nog best wat af. Op borstvoeding.com staat dat het mogelijk is om bv aan de reeds klaargemaakte kv toe te voegen, alleen ik kan nergens vinden hoeveel?</p><p>Als ik gekolfde bv geef, zou ik ong 130x gewicht/ aantal voedingen moeten geven</p><p>Als ik kv geef, zou ik 150xgewicht/aantal voedingen moeten geven</p><p>Iemand ervaring hiermee en een idee hoeveel voeding ik mijn kleintje moet geven? Graag geef ik nog zolang het kan de gekolfde bv erbij...</p><p> </p>

Hoi,
Ik heb zelf nooit borstvoeding met kunstvoeding gemixed. Toen ik weer begon met werken, ging de melkproductie relatief snel terug ondanks dat ik op het werk wel kolfde. Ben toen begonnen met eerst de resten uit de vriezer opmaken en 1 flesje kunstvoeding per dag. Toen de diepvriezer leeg was, over gegaan op 2 flesjes kunstvoeding per dag, etc. De laatste maand heb ik toen nog sochtends en savonds borstvoeding gegeven en de rest kunstvoeding. Toen de kleine man aan de borst begon te bijten in plaats van drinken, aangezien hij nog honger had en ik te weinig melk, ben ik gestopt met de borstvoeding.
Van compleet borstvoeding naar alleen kunstvoeding heb ik circa 2 maanden de tijd genomen. De overstap daarna na koemelk ook weer hetzelfde gedaan. Eerst een flesje koemelk om de 2 dagen (1 week lang), meer om te kijken hoe hij er op reageerde. Daarna iedere dag 1 flesje koemelk een week lang, daarna weer een flesje kunstvoeding omruilen voor koemelk.
Of dit de juiste methode is, kan ik je niet zeggen, maar het werkte in ieder geval bij ons :) Zal het bij nummertje 2 weer zo doen :)
Oja, tijdens de periode dat ik borstvoeding gaf en hij ook kunstvoeding kreeg, heb ik hem nooit een flesje op schoot gegeven. Als ik alleen met hem thuis was, dan kreeg hij dat flesje in de wipstoel. Meer om het onderscheid te maken, bij mij is de borst en anders is het de fles.
Succes met het afbouwen!

Ik kolf en geef en kv wat ik tekort kom. Ik houd ongeveer de kv hoeveelheden aan voor hoeveel gekolfde melk ik geef. 150ml per kilo voor de kv is trouwens alleen in de eerste maand, per maand neemt het 10ml per kilo af dacht ik. Ik denk dat jij iknmiddels niet meer in de eerste maand zit?
Mijn mannetje is 2.5 maand en zou nu 140-160 ml x 5(kg) mogen. Dus max van ongeveer 800ml op een dag. Geef nu 5x130 en 1x150 voor het slapengaan. Totaal dus van 800ml op een dag. 
Omdat ik van het begin af aan al deze combi geef echt wel zoekende geweest in hoeveel ik mag geven, omdat je overal leest dat je borstvoeding nooit teveel kan geven. Maar afgekolfd in een fles dus wel.. Ik houd daarom als echt bovengrens de liter per dag aan, maar kom hier al enige tijd echt niet meer in de buurt. In het begin was het echt een klein vreetzakje en kwam ik geregeld wel op de 900ml. Was vrij klein bij de geboorte, dus hij heeft de eerste weken de schade een beetje ingehaald en os nu vrij stabiel qua voedingen gelukkig.
Eerst combineerde ik de kv en de bv nog wel eens in de fles (eerst hoeveelheid of maken wat ik tekort kom en dan aanvullen met de gekolfde melk) maar geef nu standaard eigenlijk de laatste fles kv, dus een hele fles. Werkt fijner voor mij.

Dank jullie wel! Beiden heb ik veel aan. Op de verpakking van de kv staat 150xgewicht, vandaar dat ik dat aanhou. 
Ik denk dat ik, zolang ik nog kolf en voorraad heb, flesjes moedermelk geef met een klein beetje kv om aan de smaak te wennen, ong 1/3e en dan naarmate ik minder melk heb de verhoudingen aan te passen.
Vooralsnog lijkt mijn zoontje zelf heel goed aan te geven wanneer hij genoeg heeft en dit is al iets eerder dan de maximale hoeveelheid volgens mijn berekening. 

Terug
Bovenaan