borstvoeding na borstverkleining

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben een moeder van 34 met een zoontje van 8 jaar! ik ben nu 14weken  zwanger van mijn 2de kindje.
Toen ik 19 was heb ik mijn borsten laten verkleinen!, van mijn 1ste  kind kon ik geen borstvoeding geven omdat er bijna niks uitkwam....het was nog net geen poedervorm
mijn borsten waren toen ook niet echt gegroeid, maar met deze zwangerschap.....het lijkt wel of ik nooit een borstverkleining heb gehad, mijn man vind het natuurlijk helemaal niet erg.
Maar mijn vraag is zijn er hier ook meiden/vrouwen die dus ook een borstverkleining
hebben laten doen en toch borstvoeding hebben gegeven?
Groetjes Luna

Hallo Luna,

Ook ik heb een borstverkleining gehad maar mag helaas ivm medicijnen geen borstvoeding geven. Een vriendin van me heeft ook een verkleining gehad en heeft met succes twee keer borstvoeding kunnen geven. Mijn arts destijds heeft gezegd dat dit afhankelijk is van of ze de spieren, zenuwen of weefsel wel of niet geraakt hebben met de operatie. Ik zou zeggen gewoon proberen, je merkt vanzelf of het wel of niet lukt.

Succes!

Groetjes Tarwe

Hoi Luna,

Er is een Yahoo-mailinglist voor vrouwen die borstvoeding geven na het ondergaan van een borstverkleining. Zij delen daar hun ervaringen; misschien is deze list ook iets voor jou? Het is een besloten mailinglist, je kunt je aan melden via  de  link BVNV  .

Je zou ook kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten over borstvoeding bij te wonen, die in heel Nederland worden georganiseerd door contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk? Tijdens deze bijeenkomsten krijg je veel informatie over meerdere aspecten van borstvoeding, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Tevens is er gelegenheid om ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen; je kunt gerust bespreekbaar maken wat je bezighoudt. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je kijken op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zeker kijken of het lukken gaat in Sept
Groetjes Luna

Terug
Bovenaan