borstvoeding na borstverkleining

Hallo dames,

ik ben nog zwanger maar toch erg benieuwd of er andere moeders zijn met ervaring op dit gebied.

Ik heb twee en een half jaar geleden een borstverkleining ondergaan en
wil graag borstvoeding geven, nu ben ik eigenlijk benieuwd of er andere
dames zijn die dit ook ervaren hebben. Volgens de dokter heb ik 50%
kans, dus eigenlijk net als zonder operatie want er is tenslotte altijd
een kans dat de voeding niet wil.

Zijn er dames bij wie het wel of niet gelukt is? ik hoor graag ervaringen, want dit is toch wel iets waar ik veel mee bezig ben.

groetjes Gerda

hoi gerda,

ik heb ook een borstverkleining gehad alleen was tegen mij gezegd dat je dan dus maar een hele kleine kans had dat je borstvoeding kon geven. Nu heb ik inmiddels een zoon en ben dus gelijk begonnen met flesvoeding omdat ik dacht: 'die kans is zo klein dat ik het niet eens ga proberen'. nou daar heb ik dus nu spijt van als haren op mijn hoofd want wat bleek; ik kon dus wel borstvoeding geven. 2 dagen na de bevalling zaten mijn borsten vol met melk, ik liep gewoon leeg. Dus meid, ik zou zeggen: ga ervoor en ik hoop dat het lukt voor je, want het moet in principe dus gaan.
groetjes en veel succes,
Samantha

Hallo
Ik heb 5 jaar geleden een borstverkleining gehad. Mij was verteld dat de kans van slagen bij borstvoeding nihil zou zijn. Toen mijn zoontje is geboren heb ik het   toch geprobeerd. Ik had gelukkig een super kraamhulp die al vaker had meegemaakt dat vrouwen met een borstverkleining borstvoeding konden geven, dus het werd ook nog eens extra door haar gestimuleerd. En jawel hoor, het lukte al was de voeding niet overdreven veel.
Naast de borstvoeding kreeg hij dus ook direct flesvoeding erbij. Omdat ons mannetje na een aantal weken overal vlekjes kreeg en allergieen veel in de famillie voorkomen, zijn we helaas na 8 weken moeten stoppen. Ik gaf toen nog maar eens per dag borstvoeding maar vond het toch heel jammer om te stoppen. Ik was zo trots dat het kon en het was ook een geweldig intiem moment met ons kindje.
Zoals je ziet het kan dus wel en ik kan je ook zeker aanraden om het te gaan proberen. Succes
Groetjes Jeanette

Hoi.
Ik heb vier jaar geleden een borstverkleining gehad en heb inmiddels twee dochters. De oudste heb ik geprobeerd zelf te voeden, maar dat werd geen succes. Ik was elke keer een uur bezig met voeden, en omdat het niet goed ging, werd ik steeds krampachtiger. Ze kreeg niet of nauwelijks iets binnen, dus ben ik na  een paar  dagen overgestapt op flesvoeding. Er viel een enorme last van mijn schouders, omdat het voeden opeens ook leuk bleek te kunnen zijn!
Bij mijn jongste dochter ben ik meteen flesvoeding gaan geven en ik vond het een prettig gevoel dat ik dat al tijdens de zwangerschap had besloten, het gaf me soort rust.
Mijn kraamverzorgster en de verloskundige vertelden dat ze ook nog nooit hadden meegemaakt dat borstvoeding na een borstverkleinig vlekkeloos verliep. Eén keer was het voorgekomen dat een vrouw met één borst kon voeden, verder hadden ze niet veel positieve ervaringen meegemaakt.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen als je dat graag wilt, maar voel je vooral niet schuldig als het niet lukt, want ook op flesvoeding doen baby's het prima.
En ik denk dat het voor de band met je kind ook niks uitmaakt of je de borst of de fles geeft. Dat wordt soms wel beweerd, maar ik geloof er niks van.

Succes!

Terug
Bovenaan