borstvoeding (na de geboorte)

Hallo allemaal,

Wie oh wie heeft er advies voor mij over het geven van borstvoeding. Tot gisteren had ik geleerd (op cursus) dat je geeft op verzoek, maar tot hoelang doe je dat eigenlijk?
 
Mijn zoontje is nu 13 weken en ik voed nog steeds op verzoek. Voor zover ik weet is het een beetje de bedoeling dat je dat blijft doen. Mijn zoontje zat trouwens direct uit zichzelf op een schema van om de vier uur. Volgens mij maken ze allemaal uit zichzelf zo ´n schema.
Het voeden op verzoek komt voort uit het feit dat kinderen regeldagen hebben waarop ze de productie verhogen. Op zulke dagen kunnen ze zelfs om de twee uur een voeding willen. Geef je dit niet, dan verhoogt de productie niet en zal je niet genoeg voeding hebben. Vandaar dat voeden op verzoek het beste is. Na 13 weken borstvoeding geven kan ik zeggen dat Ruben vrijwel standaard om de vier uur komt, uit zichzelf doorslaapt en goed zelf kan regelen wanneer ik niet genoeg voeding meer voor hem heb.
Op www.borstvoeding.nl kan je info vinden en er is ook een forum www.borstvoedingsforum.nl
 
hoi,
ik gaf ook op verzoek,ging perfekt!ik had een boekje,
geloof dat het 'aan de borst' heette,zat  gratis by kinderen of ouders van nu
en bevat de basis van borstvoeding?misschien vind je die nog wel ergens..
heb de eerste keer byna vyf maand bv gegeven,de tweede drie (wegens omstandigheden)en deed zoals de baby aangaf,na een tydje zat er een regelmaat
in zonder enige moeite,
ik gaf vanaf vier maanden groentenhap of fruithap en vanaf zes maanden aten ze het dan allebei,als je flesjes geeft zyn het dan nog maar twee grote flessen die ze drinken per dag..
groetjes en succes!!anne
 
Ik heb 9 mnd borstvoeding gegeven en gewoon 9 maanden op verzoek. Geen probleem er komt vanzelf een ritme in. Op een gegeven moment ben ik wel gaan rekken door hem af te leiden zocdat er 4 uur tussen kwam maar dat was pas bij 4 mnd. Maar goed borstvoeding is natuurlijk meer dan voeding alleen   (troost geborgenheid etc).

en met 8 maanden bleek dat ons mannetje koemelk allergie had en dat hij daardoor gewoon vaak pijn had, dus meer troost nodig.

Ik heb veel gehad www.borstvoedingsforum.nl.

Veel plezier
 
Terug
Bovenaan