borstvoeding na verkleining

Hallo,
IK ben net 6 weken zwanger en heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb een aantal jaren geleden een borstverkleing gedaan waardoor ook de melkklieren van de tepel los waren gehaald. de arts van toen zei dat waarschijnlijk alles wel weer vast zal groeien.
nu ben ik dus 6 weken en mijn bortsen zijn alleen aan de buitenkant gevoelig. ook mijn tepels worden regelmatig hard wat wat pijnlijk is. aan de onderkant had ik weinig tot geen gevoel en voel nu ook niks daar.
wat denken jullie, zou ik borstvoeding kunnen geven of als het niet zeker is zouden jullie er dan aan beginnen om het te proberen?

alvast heel erg bedankt.
 
Hoi,

Ik ben nu 5 weken zwanger en de dingen die je beschrijft heb ik ook! De zijkanten doen erg pijn (heb zelfs een bh aan 's nachts)en de onderkant niet. Mijn tepels doen geen pijn, maar worden wel regelmatig hard. Dus ik zou me geen zorgen maken hoor! Volgens mij juist een teken dat het allemaal goed functioneert.

Groetjes,
Sandra
 
Als je borstvoeding wilt geven kan ik je sowieso een borstvoedingscursus aanbevelen, die worden vaak door de thuiszorg geregeld. Ik heb er antwoord gekregen op al mijn vragen, en ben er echt veel wijzer van geworden. Ik denk dat het de kans van slagen van borstvoeding nogal mee vergroot.

Zo'n cursus wordt meestal door een lactatiedeskundige gegeven, die heeft er dus voor gestudeerd, en zal ongetwijfeld jouw vraag ook kunnen beantwoorden.

Als het niet zeker is zou ik het persoonlijk toch de moeite van het proberen waard vinden. Melkproductie krijg je toch, dus waarom zou je niet proberen die melk aan je baby te geven? Flesvoeding kan altijd nog.
Borstvoeding is de gezondste voeding voor je baby, het lijkt me persoonlijk erg prettig om borstvoeding te geven, en het is ook nog eens voor de moeder heel gezond. Voor mij is dat voldoende reden om het in elk geval te gaan proberen.

Groeten,

N.
38 wkn
 
lieve anoniem,

mijn zus is vorig jaar bevallen van een zoontje en ook zij heeft borstverkleining gehad, ze heeft het meteen geprobeerd (borstvoeding) want de dokters zeiden ook dat het waarschijnlijk wel zou kunnen, maar helaas bij haar ging het niet ze heeft het echt geprobeerd maar die kleine moest om de 3 uur voeding krijgen en als ze net klaar was moest hij eigelijk alweer drinken en moest ze ook nog bijvoeden toen had de verloskundige en de kraamzorg gezegd als ze er mee door zou gaan dat ze dan borstontsteking zou krijgen , ik wil je niet bang maken das echt niet me bedoeling ik wil er alleen mee zeggen dat het bij de ene wel lukt en bij de ander niet als je het graag zou willen zou ik het wel gaan proberen dat kan altijd dan merk je snel genoeg of het wel of niet gaat mijn zus was erg teleurgesteld want zij wilde het heel graag maar ik hoop iniedergeval voor jou dat het echt lukt!!! veel suc6 liefs remona
 
Hoi, ik zou het altijd proberen hoor! Overstappen op de fles kan altijd nog. En wie weet lukt het gewoon, dat zou toch super zijn? Heel veel succes!

groetjes, Maria2
 
Ik heb ook borstverkleining gehad. Mij is toen verteld dat de klieren er nog wel in zitten, maar dat het me wel afgeraden werd om borstvoeding te geven.

Toen ik het mijn verloskundige vroeg zei hij dat hij het me ook afraadt. Hij zegt dat hij het bij veel vrouwen al heeft gezien en dat ze altijd teleurgesteld werden.

Dus, je kan het inderdaad proberen, maar ik doe het in ieder geval niet.
 
Je weet het pas als de kleine er is. Bij sommige vrouwen na een borstverkleining lukt het wel en bij andere weer niet. Het ligt er ook aan welke methode ze hebben gebruikt, als ze de "anker"-methode hebben gebruikt dan heb je minder akns dat het lukt als bij de nieuwere methode waarbij ze een sneetje aan de zijkant van je borst maken. Jammer genoeg weet je niet of de melkklieren nog werken tot een paar dagen na de bevalling. Ik hoop voor je dat het lukt!
 
Terug
Bovenaan