Borstvoeding naar 1x per dag

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu 20 maanden en krijgt borstvoeding in de ochtend bij het wakker worden en in de avond voor het slapengaan. Bij nachtbraken krijgt ze ook maar dit is eigenlijk alleen bij ziek en zeer.<br />Ik heb het idee dat de tijd is gekomen dat ik mijn dochter nog maar 1x per dag hoef te voeden (in de avond voor het slapen), in de ochtend vraagt ze er steeds minder om en dan moet ik haar herinneren aan een voeding. Ook gaat ze steeds beter andere dingen eten. <br />Ik ben alleen zo bang dat bij 1 voeding per dag, de melkproductie zal afnemen en de voeding helemaal stopt. En daar zijn mijn dochter en ik denk ik nog niet klaar voor. <br />Wat is jullie ervaring hiermee? Hebben jullie nog lang jullie kindje kunnen voeden met maar 1 voeding per dag? Of merkte jullie dat de melkproductie stopte? </p><p> </p>
 
Ten eerste wat super goed van je! Leuk om te lezen dat er ook hier moeders zijn die lang voeden. Mijn zoontje is inmiddels 22 maanden en voed sinds hij ongeveer 17/18 maanden is alleen nog voor het slapen gaan. Over aantal weken ga ik ook deze voeding stoppen aangezien hij 2 jaar is dan. Mijn ervaring is dus dat 1 voeding nog prima gaat aangezien er wel elke dag gedronken word en de productie stabiel is. Heel veel geniet momentjes nog met je dochter tijdens het voeden. 
 
Ja hoor! Ik heb de laatste maand ook nog 1 voeding gehad. En ben ook niet gestopt omdat hij er niet genoeg aan had, maar omdat hij toe was aan een boterham ‘s ochtends :)
Lekker genieten!
 
@Jilda bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het gewoon kan. Ik heb zelf ook altijd ongeveer de leeftijd van 2 jaar in mijn hoofd gehad om te stoppen met voeden, dus ik ben benieuwd hoe ik er over een paar maanden in sta. 
Ik wens jou ook nog wat fijne laatste weekjes met het voeden toe! 
 
@Regenboogje-b, bedankt voor je reactie! Mijn dochter is altijd een slechte broodeter geweest, maar sinds een paar weken eet ze ineens heel goed en vooral in de ochtend kijkt ze helemaal uit naar haar boterham. Dus ik herken wat je zegt, ze is er denk ik gewoon aan toe!
 
Terug
Bovenaan