<p>Hallo, Bijna 3 weken geleden ben ik moeder geworden van een prachtige dochter. Helaas loopt het voeden al vanaf haar geboorte niet heel lekker. In het begin lukte het aanhappen niet, hier zijn we in de kraamtijd veel mee bezig geweest. Al gauw dacht de kraamverzorgster dat haar tongriem te kort was en is deze gekliefd. Ook in de hoop dat het aanhappen beter zou gaan en ik minder pijn zou hebben. Ondertussen waren mijn tepels helemaal kapot en had ik zoveel pijn dat ik opzag tegen elk voedingsmoment! Na het klieven voelde het heel even wat beter, maar al snel was de pijn er weer en was elk voedingsmoment weer een strijd. Ik heb er ook nog geen moment plezier in gehad. Een aantal dagen geleden bleek dat ik borstontsteking heb. Voelde me zo beroerd!! Nu aan de antibiotica en gelukkig voel ik me al een stuk beter. Door de borstontsteking is mijn productie erg terug gelopen en blijkt nu dat ik ook niet genoeg voeding heb om mijn dochter te voeden. Dan moet ik al wat sparen en samenvoegen voor een volledige flesvoeding. Na al het gedoe de afgelopen weken heb ik besloten om de borstvoeding af te bouwen en over te gaan op flesvoeding. Mij is aangeraden om dit pas te doen zodra ik klaar ben met antibiotica. Heeft iemand tips hoe ik dit afbouwen het beste kan doen? Ook omdat ik merk dat mijn productie nu al terugloopt. (Eerder kon ik in totaal zo’n 100/110 cc kolven, nu nog maar 50 cc) Moet ik dan nog wachten tot maandag/dinsdag? Of kan ik nu al beginnen. Vandaag heeft ze al een flesje kunstvoeding gehad omdat ik op dat moment niet genoeg kon kolven. Ik weet niet zo goed wat nu verstandig is om te doen. wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt! </p>