Borstvoeding neemt af

Ik geef borstvoeding. Sinds zondag lijkt er steeds minder uit te komen. Ik merk dat m'n meid er niet genoeg aan heeft. Gelukkig heb ik nog een voorraad in de diepvries, dus als ze niet genoeg heeft pak ik dat er ook bij.
Afgelopen week hadden we veel stress. Onze meid werd gedottert. Kan dat er mee te maken hebben?
Ik wil graag borst voeding blijven geven. Maarja als je lichaam niet genoeg aanmaakt moet ik overstappen.
Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Advies is welkom!
Lieve groet
Mieka
 
Klinkt logisch dat je borstvoeding door stress afneemt. Ik merkte al toen ik ging weer werken, dat het wat minder werd.
Hoe oud is je meisje nu?
Ik denk dat je gewoon zo vaak mogelijk aan moet leggen en als ze er niet genoeg aan heeft en je geeft nog uit de diepvries, dan zou ik tussendoor ook nog proberen te kolven, om de productie extra op gang te brengen.
suc6!
 
Stress is inderdaad niet bevorderlijk voor je productie.
Probeer zo veel mogelijk aan te leggen, desnoods ook een paar keer op jouw verzoek. Hoe meer je aanlegt, des te sneller zal vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd zijn.

Zou het kunnen dat je menstruatie weer op gang komen? Dan kan het ook tijdelijk wat terugzakken. Of als je een griepje gaat krijgen!

Pauline
 
Wat ik als tip kreeg toen mijn borstvoeding wat terug liep was om een flesje bruin bier te drinken. Is niet bepaald lekker als je niet van bier houdt maar het werkt echt super.

Ik dronk het op het moment dat ik net voeding had gegeven en al heel snel daarna merkte ik verschil. Het schijnt de melkklieren te stimuleren. Mijn schoonzus deed dit ook en heeft hierdoor tot 10 maanden borstvoeding kunnen geven.

Probeer niet te veel bij te voeden met voeding uit de vriezer want daar worden jouw borsten niet voller van. Dan kun je beter proberen te kolven en dat extra te geven of gewoon extra aanleggen.

succes, komt vast weer goed.

Groetjes
 
Aanleggen, aanlegen en nog eens aanleggen!!! Niet je voeding uit de vriezer geven, want dan loopt de bv juist terug!!! Let goed op je dochter dr signalen, als ze ontevreden is echt vaak aanleggen. Samen in bed gaan liggen met allebei een ontbloot bovenlijf stimuleert ook!

Ik zou persoonlijk geen dingen met alcohol nemen, want als je meid dan eerder komt, kan je geen bv geven door de alcohol. Wat je wel kan doen zijn cashewnotem, venkelthee, beschuit met muisjes en zo zijn er nog meer dingen (www.borstvoeding.com) Je kan ook meeschrijven op borstvoedingsforum.nl, daar schrijven een hoop ervaren mama's maar ook lk!!!

Heel veel succes!!!

XXX
 
Ik heb in het begin (toen m'n meisje nog maar anderhalve week oud was) ook gehad dat de productie terug liep, omdat ze niet goed dronk. Toen kreeg ik juist als tip om wel bij te voeden!! En dan elke keer als je een flesje geeft wel zelf kolven.
Dan weet je zeker dat je kindje wel genoeg binnen krijgt en dan kolf je toch ook op die tijdstippen. Maar ik ging toen ook 's nachts m'n bed uit om te kolven. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe oud je kindje is.

Ik zou wel oppassen met venkelthee, want daar kunnen kindjes wel darmkrampjes van krijgen. En bier zou ik persoonlijk ook niet doen.

O ja, en ondanks de lastige periode met bv in het begin, heb ik toch bijna 2 jaar bv gegeven, dus het kan best.
 
He dames
Ik heb in de ochtend en middag genoeg borstvoeding maar tegen de avond niet :(
Hebben jullie tips om productie meer op gang te krijgen?
Voor het ziekenhuisgebeuren had ik geen problemen met hoeveelheid. Ik kon zelfs voorraadje mk.
Alle tips om het meer op gang te krijgen zijn welkom!
Ik leg zo ie zo altijd aan als mijn kleine meid honger heeft.
Alvast bedankt!
x
 
Weet je zeker dat je minder hebt 's avonds?

Ik het begin stonden mijn borsten bij elke voeding op knappen, maar na een tijdje was dat alleen 's morgens, de andere voedingen voelde ze wel vol maar niet op knappen.
Het leek dat dus minder in te zitten, maar het was gewoon beter afgestemd.
Nog wat later waren m'n borsten 's morgens gewoon vol, maar de rest van de dag merkte ik amper dat ze vol waren.
Je borsten raken er aan gewend en na een tijdje maak je echt op verzoek aan.

Ik weet niet hoe lang je al borstvoeding geeft?

Als je het idee hebt dat je kleine meid na 2 borsten nog honger heeft, bied haar dan een derde borst aan (dus weer de eerste, dus bv links, rechts, links)

Mijn dochter heeft 's avonds geclusterd.
Dan wilde ze elk uur drinken tussen 17:00 en 21:00
Ze was zich dan gewoon aan het voltanken voor de nacht. Ik had niet te weinig, maar zei wilde gewoon vaak.
 
Terug
Bovenaan