Borstvoeding of flesvoeding eczeem

Doe waar jij je goed bij voelt. Een ander kan de keuze niet voor je maken En er is geen goed of fout!
Mijn man wilde graag dat ik borstvoeding ging proberen, zelf had ik er niet zo'n zin in. Toch geprobeerd maar na 4 weken gestopt. Ik kreeg almaar stress omdat ik niet wist hoeveel mn dochter dronk en waarom ze huilde. Flesvoeding pastte veel beter bij me en toen kwam er veel meer rust in huis.
Bij mn tweede kindje vanaf dag 1 flesvoeding gegeven. Ze zijn allebei prima groot geworden op de fles. Ik zeg niet dat je voor flesvoeding moet gaan, maar er is niks mis mee. Doe wat voor jou goed voelt. En je kunt ook gewoon beginnen met de borst en na 2 dagen stoppen hè, als je het toch niet ziet zitten!
 
Uiteindelijk zijn beide keuzes goed!
Wel kan ik je vertellen dat BV goed is voor veel dingen, zo ook bijvoorbeeld bij luieruitslag bij je baby, druppeltje BV erop en het is zo over. Wat ik hiermee wil zeggen, willicht helpt het je wel voor je eczeem? 


Mijn man hielp me ook altijd ondanks de BV, hij haalde de kleine uit bed, verschoonde de luier, ik voeden en legde hem terug in bed. Zo waren we allebij even kort bezig en sliepen we zo samen weer verder!

Kijk gewoon in je kraamweek hoe het gaat. Je man is zo naar de winkel voor Kv als het niet goed voelt of gaat
 
Borstvoeding kan allergieën en huidaandoeningen zoals eczeem voorkomen, maar dat is geen zekerheid. Mijn zoon heeft 6 maanden borstvoeding gehad en heeft van 3 maanden tot 1 jaar onder het eczeem gezeten. Overgang naar flesvoeding heeft dat ook niet verergerd.
Dus doe waar jij je het beste bij voelt. Zie je het niet zitten, begin er dan niet aan. Wil je het proberen, ga er dan voor. Maar probeer jezelf dan geen druk op te leggen dat het moet lukken! Borstvoeding geven kan heel fijn zijn, maar ook gewoon heel zwaar! 
 
Eczeem is grotendeels erfelijk aangelegd. Mijn vriend heeft vroeger als kind borstvoeding gehad en eczeem. Ik heb mijn kleintje flesvoeding gegeven en heeft ook eczeem. Je weet het toch niet. Je moet vooral doen wat je zelf wilt. Ik wilde het enkele dagen proberen en als het niet ging dan ging het niet(wilde niet kolven) 1e keer aanleggen was voor mij geen leuke ervaring en ik vond de fles wel prima. Dus hebben toen meteen besloten voor de fles te gaan.
Ook omdat het onze 1e was. Bij een 2e wil ik het misschien wel gaan proberen omdat de rest dan niet zo "nieuw" meer is dan bij een 1e. Maar dat zien we dan wel weer. Van zowel borst als fles valt iets te zeggen en het is voor iedereen zo anders hoe de ervaringen zijn. Zolang je je maar niet de druk erop gaat leggen dat borstvoeding MOET lukken. Een kindje grootbrengen met flesvoeding is totaaaaal geen schande! Je moet je er vooral zelf goed bij voelen. Het gaat in dit geval om jou en jou kindje!
 
Terug
Bovenaan