Borstvoeding of flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik zag bij het forum zwanger zijn een topic staan hierover en ben benieuwd hoe jullie hierover denken...

Zelf heb ik bij mijn dochter geprobeerd bv te geven, maar dit is mislukt. Ik was daar toen helemaal niet rauwig om en nu nog niet! Zoals ik er nu over denk krijgt mijn evt 2e kindje meteen flesvoeding. Ik heb er niks mee, kan het niet romantisch en mooi vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt super dat er hier in NL nog zoveel bv wordt gegeven, maar het is gewoon niet mijn ding.

Zo, nu ben ik errrg benieuwd naar jullie reactie's!!!

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Of dat fv of bv is, dat is bij iedereen weer anders.
Ik heb een zoontje van 9,5 maand en hij heeft precies 9 maanden borstvoeding gekregen. Ik vond het geweldig. Maar het liep vanaf het begin goed, dus dan is het ook erg makkelijk om door te gaan.
We zijn nu aan het proberen zwanger te worden van een tweede wondertje en ga (als het ons gegund is) zeker weer borstvoeding geven. En afhankelijk van hoe het loopt zien we wel hoe lang. Maar mijn streven word dan ook zeker weer 6 maanden.
Ikzelf vind bv het beste wat ik mijn kindje kan geven. En ik vind het juist wel mooi en bijzonder. Echt het stukje zorg wat alleen ik mijn kindje kan geven.

ik heb bij mij 2 kids die ik nu heb bv gegeven
het kindje waar ik nu zwanger van ben die krijgt ook gewoon bv
waarom ik dit doe is omdat ik het prettig idee vind want het is goed en ik weet dan zeker dat ik het altijd bij de hand heb
en ja het is voor mij dat ik dan lekker mijn kleine heel dicht bij mij heb en dat vind ik een prachtig gevoel

nu is dit ieder voor zich
en ik ken niet beslissen voor een ander
ik vind het goedkoper en makkelijker
en prettig omdat ik dan een band krijg met de kleine
nu is dit voor een ander meschien weer niet het geval en een onprettige situatie

dus doe wat jij het beste vind en wat jou hart je ingeeft
je kindje krijgt toch wel alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft met bv of met de fles

Hier ook geprobeerd mijn zoontje ook geprobeerd borstvoeding te geven. Ook mislukt, met name door de slechte medewerking in het zh. Ze hielpen nauwelijks met aanleggen en de kleine had er ook de kracht niet voor (mss omdat hij met 36 weken geboren is). Toen ik wilde gaan kolven kreeg ik wederom geen medewerking. Ga maar een kolfapparaat halen op de gang, werd gezegd! Ik kon nauwelijks op mijn benen staan omdat ik heel veel bloed verloren was en kreeg als enige uitleg het knopje gewezen om het ding aan en uit te zetten. Het leverde mij allemaal veel te veel stress op en omdat zij mijn kind al vanaf het begin aan het bijvoeden waren met de fles ben ik er na een aantal dagen mee gekapt.

Twijfel ook of ik het bij een tweede op nieuw wil proberen. Hangt geheel van de situatie af. Als ik weer te voreg beval en in hetzelfde ziekenhuis terecht kom, zeker niet. Als ik thuis of poliklinisch beval en meteen daarna naar huis mag mss wel.

Mijn dochter heeft tot 6 week borstvoeding gehad!toen wou het niet meer! Ik had genoeg melk, alleen vulde het bij haar niet genoeg waardoor ze elk uur kwam....tjonge niet vol te houden!maar ben blij dat ze sowieso nog 6 week BV heeft gekregen..daarna dus flesvoeding, wat ook z'n voordelen heeft haha vooral in de nachten.

Maar bij een eventueel 2e ga ik zeker wel weer BV proberen!en elke week is weer mooi mee genomen maar ga er geen drama van maken als het niet lukt dan maar flesvoeding!

Mijn zoontje is 16 maanden en krijgt (nog steeds) borstvoeding. Omdat er veel eczeem en astma aan beide kanten van de familie voorkomt, vond ik het erg belangrijk om het zolang mogelijk te geven.

Voor de rest vond ik het onwijs praktisch, vooral in de nacht. Geen gedoe met flesjes. Gewoon aanleggen en daarna verder slapen.

Straks krijgt tijger nummer twee ook bv.

Tip: kijk op de website www.borstvoeding.com

Het helpt als je je van tevoren goed inleest!

Terug
Bovenaan