Borstvoeding of Flesvoeding?

Iedereen heeft er vast al over nagedacht, ben benieuwd naar ieders keuze.
Ik ga weer borstvoeding geven, ik heb het bij Yara tot 7 maanden kunnen geven en hoop dat dit bij de tweede ook zo goed zal gaan! We zullen zien!!!!!! Maar vond het erg bijzonder om te geven!

Hoi hoi,

Ik heb bij de eerste 3 maanden bv gegeven, moet wel zeggen dat dat heel wat voeten in de aarde heeft gehad. Voedingen die een uur duurde, en dat om de 2 uur, bijkolven, bijvoeden, pijn bij voeden enz enz. Toch doorgezet omdat ik geen weerstand kon bieden aan de kraamzorg. Nu al wel duidelijk aangegeven dat dat zo niet meer gaat gebeuren. Dan ga ik over op de fles. Dat vinden ze bij de kraamzorg maar moeilijk te begrijpen! Dat vind ik echt een lastig punt hoor! Maar we zullen zien. Mijn man weet nu duidelijk hoe ik er in sta, das bij een 2e toch ook anders!

Ik begrijp vrouwen die bv willen geven heel goed, maar begrijp het ook als een vrouw voor flesvoeding kiest. Ik hang er een beetje tussenin zegmaar!

Groetjes

Ik snap inderdaad ook als je voor flesvoeding kiest. Ik hoorde in het begin van o makkelijk borstvoeding, je hebt het altijd bij je etc. Maar het kost veel meer tijd vooral als je voed op verzoek. Nu bij een tweede denk je er toch anders over na! Ik ga het wel weer probeeren maar toch meer probeeren te rekken, Yara had ik in het begin na mijn idee constant aan de borst haha! Ja kraamverzorgsters kunnen er erg op hameren en bij een eerste neem je het allemaal voor lief maar nu weet je hoe het gaat dus ben je beter voorbereid haha!

Bij onze dochter heb ik het wel gegeven maar ik kies bewust voor flesvoeding.
Dit komt omdat ik in Maart '10 een borst verkleining heb gehad.
Deze keuze heb ik toen gemaakt omdat wij dachten dat we geen baby meer zouden krijgen.
Ik ben toen van cup G terug gegaan naar cup C.
De mogelijheid zou er wel kunnen zijn dat het lukt met borstvoeding maar omdat ik ze liever niet meer zo groot wil hebben heb ik in overleg met de VK gekozen voor de fles en moet ik na de bevalling strakke sport bh's aan zodat ik weinig last van stuwingen krijg.
Ik moet wel zeggen dat mijn beslissing ook berust op het feit dat de fles voeding van tegen woordig ook goed is.
XXX Chantal

Hallo Mama's,

Voor mij zal het een hele ontdekkingsreis worden maar ik wil graag borstvoeding proberen. alleen zusjelief, moeders en al mijn nichtjes geven aan dat het bij hun geen succes was. we zullen zien of wij de uitzondering zijn.
Jullie zijn allemaal ervaren borstvoeders dus wellicht klop ik hier ook eens aan wanneer ik het niet meer weet.
we zien wel hoe alles loopt
groetjes Froukje

Ook ik ga dit keer weer proberen bv te geven.
Ik heb mijn zoon 4 maand volledig bv gegeven. Ik vond het op veel momenten wel echt zwaar. Roan wou veel en vaak drinken en ik zelf was erg zwak.
Ik heb bij de bevalling heel veel bloedverlies gehad. Daardoor 2 x geopereerd ben en op het randje van de dood heb gelegen. Dus het was al een wonder dat de bv überhaupt op gang kwam en toen het 1 keer liep kon ik wel een heel weeshuis voeden!
Door de zware bevalling had ik 0,0% energie meer. En ja bv vreet ook energie. Gevolg was dat ik 4 dagen na de bevalling al 6 kilo minder woog dan voor de zwangersschap. Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om mijn energie level en gewicht weer een beetje op pijl te krijgen.
Dit keer wil ik zeker weer bv proberen maar zover als bij de eerste laat ik het niet meer komen!

Haha tis weer een heel verhaal geworden!
Liefs Danielle

Ik ben er nog niet helemaal over uit!
Twijfel nog steeds wat ik wil.
Bij onze zoon heb ik het maar 14 dagen volgehouden.
Rede daarvan is dat het niet goed op gang kwam de kleine viel af en ik kreeg een onsteking in mij kies wat zo een pijn deed in mijn mond dat ik medicijnen kreeg.
Daarna liep ook de borstvoeding terug, op een gegeven moment was ik het taterde zo zat dat ik ben gestopt met bv geven.
Resultaat een tevreden kindje en een relaxte moeder. Nu twijfel ik nog heel erg.
Denk dat ik het wel ga proberen maar niet ten koste van alles wat niet gaat gaat niet.
Binnenkort maar de knoop doorhakken voor mezelf.

Groetjesss

Ik ga zeker weer borstvoeding (proberen) te geven bij mij dochter 10 maanden volledig gevoed en daarna, op de dagen dat ik thuis was nog drie keer en op de dagen dat ik werkte nog twee keer dit ging heel goed, en na 16 maanden wou ze zelf niet meer. Hoop het nu weer zeker een half jaar vol te houden daarna kijken we wel weer.
Flesvoeding kan altijd nog mocht het echt niet gaan.

Groetjes,Gea

Terug
Bovenaan