Borstvoeding of kolven

Mijn dochter is bijna 10 maanden en ik wil haar graag nog moedermelk geven alleen sinds een aantal dagen bijt ze vreselijk hard. Ze heeft 7 tanden en voor ik het door heb bijt ze. Het doet zo veel zeer dat ik er tegen op zie om te voeden, maar ik heb me laten vertellen dat kolven de melkproductie juist stimuleert. Heeft iemand tips ?
 
Op zich zal kolven de melkproductie niet extra stimuleren. Tenminste, als je precies even vaak kokft als je borstvoeding geeft. Kolven kan de productie stimuleren als je extra kolft, bijv nog een keer tussen de voedingen door. Dus ik zou kolven proberen als ik jou was, dan kan je kindje toch nog de moedermelk krijgen. Is wel wat extra werk maar op die leeftijd drinken ze toch niet meer zo vaak, dus valt het ook wel mee. Succes! 
 
Wat een ellende he!
waarschijnlijk krijgt ze nog een tandje en is het daarna weer over... Je kan jezelf dus best even ontlasten door een keer te kolven en een flesje te geven
 
Zelfde probleem. Wat hier werkt is de borst aanbieden met de hamburger greep, en evt zo vasthouden tijden de voeding. Mijn zoon doet het gelukkig alleen overdag. Ik geef sochtends. En snachts bv. Overdags probeer ik het 1x met die greep. Wil het niet kolf ik af of geef ik evt kv. Ik merk wel dat mn bv juist fiks is teruggelopen. Ik lees even mee ?
 
Terug
Bovenaan