Borstvoeding of niet?

Mijn zoontje is 5 weken oud en in het begin gaf ik een mix van kunst en borstvoeding tot de borstvoeding genoeg op gang kwam .

Maar ik heb het idee dat hij niet genoeg bij mij kan drinken of dat er niet voldoende voedingsstoffen ofzo in zitten. Hij wilde net weer drinken (binnen 1,5 uur) dus heb een keer kunstvoeding gegeven. En hij lijkt gelijk veel voller te zitten. Twijfel soms echt of ik de borstvoeding wil door zetten.

Maar borstvoeding schijnt zoveel beter te zijn?
Waar doe ik goed aan voor mijn zoontje?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
 
Hoihoi, vergelijkbare ervaringen met onze eerste.
Zou je willen kolven? Dan krijgt je zoontje het goede van borstvoeding (goed voor zijn imuunsysteem), en kan je zien hoeveel hij binnenkrijgt, zonder dat je daar dan nog onzeker over bent.
 
Laat je niet gek maken door de borstvoeding maffia. Tuurlijk zal borstvoeding beter zijn maar als kunstvoeding slecht was mocht het niet verkocht worden. Miljoenen kinderen zijn groot geworden op kunstvoeding.
Kijk dus vooral naar wil jij het nog, kun je het opbrengen en waar doet je kindje het goed op? Dat moet leidend zijn niet dat bv beter is.

Happy baby, happy mama maar andersom net zo. Dus kijk naar wat goed voelt en past voor jullie.
 
Ik snap je onzekerheid, je ziet niet direct wat ze drinken. Dat zie je alleen aan de plas/ poepluiers en of hij goed groeid en over het algemeen tevreden is. Een dag meer drinken, betekent niet direct dat je te weinig geeft. 
Wat ook nog kan zijn is dat hij in zijn 1e sprong zit. Dan willen ze ook meer drinken 
 
Ik zou ook overwegen om te kolven. Borstvoeding is echt niet heilig, maar zelf vind ik het wel fijn om te zien wat de kleine drinkt dmv een flesje. Daarnaast wil een baby soms ook lekker sabbelen zonder dat ze per se weer honger hebben dus daar moet je even een weg in vinden.
 
Gezien de leeftijd van je kindje kunnen het ook heel goed regeldagen zijn! Moet je maar eens googelen, ze kunnen dan gaan clusteren (vaak drinken) om het aanbod aan voeding opnieuw in te regelen. Dat is na een paar dagen weer over. 
even bellen met een Lactatiekundige kan mogelijk ook helpen, die kan je gerust stellen en misschien wat tips geven. 
verder: doe wat goed voelt! 
 
Bedankt voor jullie reacties!

Alles kolven vind ik erg intensief. Hiervoor hebben altijd een flesje nagegeven met afgekolfde melk want hij lijkt de energie niet te hebben alles bij mij te drinken. Maar vind het kolven eerlijk gezegd echt tijdrovend maar ook niet fijn.

Ik ga het nog even laten bezinken maar jullie reacties zijn heel fijn!
 
Ik heb zelf ook dit soort struggles gehad bij mijn dochter, toen na 6 weken besloten af te bouwen en volledig over te gaan op kunstvoeding. Dat gaf me een moment rust, maar ik kreeg er ook al snel spijt van. Ongeacht wat je keuze is zou ik er goed over nadenken wat je doet, eenmaal gestopt is gestopt.
 
Terug
Bovenaan