Borstvoeding om de 2u wanneer kolven?

Hi lieve mensen,

Mijn zoontje krijgt volledig borstvoeding... Om de 2uur. Hij is nu 13weken inmiddels en er is totaal geen ritme of vaste tijden dat hij borstvoeding krijgt. Soms slaapt hij snachts 3-4uurtjes maar eenmaal uit bed echt elke 2 uurtjes. Ik raak lichtjes in paniek want in okt ga ik weer aan de slag. Ik ben erg moe en kom totaal niet aan mijn eigen rust toe...

Heeft iemand tips of een advies wanneer ik het beste een voorraadje kan kolven? Ik zie momenteel door de bomen het bos niet..
 
Hey top mama
Wat ontzettend pittig en herkenbaar ook helaas. Hier ook een zoontje van 13 weken die weinig tot eigenlijk niet slaapt overdag. Ik kolf na de laatste avond voeding dat is het enige moment dat hij even minimaal uurtje slaapt, dit gaat dan in de vriezer. Heel veel succes. Anders een lactatiekundige mee laten kijken naar voedingsmomenten om te bekijken of er iets langer tussen kan zitten dmv andere houding of wijze. Ik kreeg het advies ivm veel spugen van de kinderarts om maar te gaan rekken. Dat is onmenselijk. Hier helpt de draagzak ook even ok tot rust te komen en even de huidhonger te stillen ipv aan de borst
 
Hmm.. elke twee uur voeden bij een baby van 13 weken is wel vaak. Vermoeiend lijkt me! Misschien kan je eens een lactatiekundige mee laten kijken of zij tips heeft.
 
Bedankt voor jullie reacties! Het is indd pittig, veel moeders die geschokt reageren en dan zich afvragen "wauw hoe hou je dat vol" en dat maakt me nog onzekerder. Snachts slaapt hij meestal wel 4uurtjes (gelukkig). Net als vandaag, om 00u nog de borst gegeven en net om 04u. Stel hij komt dan om 06u of 08u weer, dan het beste kolven dus @ Kimvanalphen? En niet nu om 04u?

Xx
 
@Jillm

Ah jeetje bij jou ook een moeilijke slaper.. Heb jij voor jouw gevoel ook alles al geprobeerd? Wij lopen momenteel wel bij de osteopaat en die heeft ontdekt dat mijn zoontje een blokkade heeft in zijn nek waardoor hij dus niet uit zichzelf kan slapen/lekker kan ontspannen. Hij heeft dus ook ons nodig om in slaap te komen dit is al vanaf het begin zo. Blijkbaar lag hij op een bepaalde manier of houding in mijn buik en blijft hij dit aanhouden sinds hij is geboren… ? En als huiswerk hebben we gekregen, playtime zo kort mogelijk houden en hem soort van dwingen te gaan slapen zodat hij uitgerust wakker wordt. Andere blijft er circel rond, misschien een idee voor jullie om ook een bezoekje te brengen bij de osteopaat?
Liefs
 
Pittig he! Maar geen zorgen, voor zo'n kleintje is om de 2 uur echt normaal. Maar dat maakt het niet minder zwaar. Misschien vind je dit een fijn artikel om te lezen: https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/
Voor het kolven merken veel vrouwen dat ze in de ochtend de meeste voeding hebben. Je kunt een half uur-uur na de eerste voeding kolven, of tijdens het voeden. Als je tijdens het voeden wilt kolven, leg je je kindje aan de borst waar je het slechtst uit kolft (of willekeurig welke borst als je niet weet welke borst je goed aan kolft). De andere borst zet je de kolf op. Als je kindje aan de eerste borst klaar is, haal je de kolf eraf en legt je kindje aan de andere borst. Je kindje krijgt altijd meer uit de borst dan de kolf. Is je kindje nog niet helemaal tevreden na die borst dan leg je hem weer aan de andere borst aan, net zo lang tot hij tevreden is. Als je dit iedere dag doet bouw je rustig aan een voorraadje op voor als je werkt. Je hoeft niet meteen een hele voeding bij elkaar te kolven, je kunt gerust van 2 dagen samenvoegen en dat dan invriezen. 
Ook zou je kunnen kijken of je een lekschaal die je vacuum zuigt aan je borst kunt gebruiken. Je vangt dan de melk die je lekt op tijdens de voeding, en door het vacuüm heeft het ook een wat kolvende werking. De bekendste is de haaka, maar als je zoekt op silliconen kolf of lekschaal vind je ook goedkopere versies.
Tenslotte, je hebt niet veel voorraad nodig. In principe alleen voor wat je baby drinkt op je eerste werkdag. Daarna kolf je op je werk wat je voor je volgende werkdag nodig hebt. 1 of 2 reservevoedingen zijn fijn, maar veel meer is niet nodig. https://eurolac.net/voed-baby-vriezer/
 
[quote quote=10481805]Pittig he! Maar geen zorgen, voor zo'n kleintje is om de 2 uur echt normaal. Maar dat maakt het niet minder zwaar. Misschien vind je dit een fijn artikel om te lezen: https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/
Voor het kolven merken veel vrouwen dat ze in de ochtend de meeste voeding hebben. Je kunt een half uur-uur na de eerste voeding kolven, of tijdens het voeden. Als je tijdens het voeden wilt kolven, leg je je kindje aan de borst waar je het slechtst uit kolft (of willekeurig welke borst als je niet weet welke borst je goed aan kolft). De andere borst zet je de kolf op. Als je kindje aan de eerste borst klaar is, haal je de kolf eraf en legt je kindje aan de andere borst. Je kindje krijgt altijd meer uit de borst dan de kolf. Is je kindje nog niet helemaal tevreden na die borst dan leg je hem weer aan de andere borst aan, net zo lang tot hij tevreden is. Als je dit iedere dag doet bouw je rustig aan een voorraadje op voor als je werkt. Je hoeft niet meteen een hele voeding bij elkaar te kolven, je kunt gerust van 2 dagen samenvoegen en dat dan invriezen. 
Ook zou je kunnen kijken of je een lekschaal die je vacuum zuigt aan je borst kunt gebruiken. Je vangt dan de melk die je lekt op tijdens de voeding, en door het vacuüm heeft het ook een wat kolvende werking. De bekendste is de haaka, maar als je zoekt op silliconen kolf of lekschaal vind je ook goedkopere versies.
Tenslotte, je hebt niet veel voorraad nodig. In principe alleen voor wat je baby drinkt op je eerste werkdag. Daarna kolf je op je werk wat je voor je volgende werkdag nodig hebt. 1 of 2 reservevoedingen zijn fijn, maar veel meer is niet nodig. https://eurolac.net/voed-baby-vriezer/[/quote]Wauw bedankt voor je reactie?? ik voel me soort van iets beter en heb wat meer vertrouwen geworden dankzij jou so thank you a lot ?
 
Terug
Bovenaan