borstvoeding om de 3 uur

hallo,

wie heeft er tips om tussen de voedingen terekken?
mijn zoontje is bijna 5 maanden en komt nog om de 3 uur dag en nacht. dus ik zit nog op 8 voedingen, hoe kan ik dit rekken of zou het een optie zijn om er een fles bij tedoen?
nutrix mengt zich nl niet met bv, dus dat lust hij niet. ik geeft al iets fruit maar dat helpt ook niet, en ik zou graag wel iets meer vrije tijd hebben. het is nl ook nog zo dat hij tussen de voedingen maar een uur slaapt.

vr gr moeder van 5

quote: moeder van 5 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2009 13:19:06'));

hallo,

wie heeft er tips om tussen de voedingen terekken?
mijn zoontje is bijna 5 maanden en komt nog om de 3 uur dag en nacht. dus ik zit nog op 8 voedingen, hoe kan ik dit rekken of zou het een optie zijn om er een fles bij tedoen?
nutrix mengt zich nl niet met bv, dus dat lust hij niet. ik geeft al iets fruit maar dat helpt ook niet, en ik zou graag wel iets meer vrije tijd hebben. het is nl ook nog zo dat hij tussen de voedingen maar een uur slaapt.

vr gr moeder van 5

8 voedingen op deze leeftijd is niet zo vreemd hoor. Echt rekken levert alleen maar stress voor iedereen op. Wat je wel kunt doen is eens kijken naar hoe hij drinkt. Extra goed op het aanleggen letten, in combinatie met borstcompressie en wisselvoeden wil een kindje nog wel eens wat verzadigder met vettere melk krijgen, waardoor ze na een voeding wat langer slapen.
Nachtvoedingen zijn heel goed voor je melkproductie, maar als je toch 6 uur op een nacht wilt slapen, vraag dan of papa een weekje nachtdienst wil draaien en je zoon 's nachts wil  sussen als hij zich meldt en pas aan je geeft als hij echt alleen maar borst wil.

Hoi,

Bedankt voor je reactie, maar mijn mannetje drink als hij om de 3 uur komt erg goed, 10 min, dan deden de andere ook, en groeit erg goed weegt  ruim 8 kilo  met 4,5 maand en is bijna 5 nu. en als ze niet genoeg drinken of er zou geen voeding inzitten dan groeien ze niet, ik heb zelf nl veel te veel voeding, ben gisteren begonnen met 1 fles, geeft iets meer rust en nu hopen dat hij gaat doorslapen want dag en nacht om de 3 uur is niet normaal hoor, normaal is 4 a 5 voedingen. ik kan evt nutrix geven om 10 uur maar moet dan zelf gaan kolven. maar even van me af gepraat en we kunnen er weer tegen.

groetjes van een moeder van een dikke knul

Hoi hoi,
Ik snap dat je graag om de 3 uur voedt en een 'schema' aan wilt houden... maar ik denk toch dat Dirksmama gelijk heeft wat betreft het aantal voedingen! Je kunt per keer ook niet zien wat je kindje binnen krijgt dus hoe kun je dan bepalen hoe lang hij ermee kunt doen?
Wat betreft borstvoeding is er helemaal geen 'normaal' aantal voedingen, kijk maar eens op het borstvoedingsforum.nl (misschien sowieso handig voor je? er zitten ook experts op, kun je antwoord krijgen op al je vragen). Het is nou eenmaal heel anders dan met kunstvoeding.
Mijn dochter van 4,5 maand drinkt ook nog 7 x, sommige voedingen met een tussenpoze van anderhalf uur terwijl ze 's nachts de klok rond slaapt. Terwijl mijn zoon wel om de 3 uur dronk. Heel anders dus. Kinderen zijn nou eenmaal heel verschillend. Maar dat zal jij als moeder van 5 wel weten...
Ik zou je graag 'rektips' geven maar verder dan een stukje wandelen kom ik niet. Honger is nou eenmaal honger bij een baby. Persoonlijk vind ik het ook erg zielig en onnodig een kindje dan te laten huilen.

Succes, ik hoop dat je je antwoorden zult vinden.

Terug
Bovenaan