borstvoeding - om de hoeveel uur overdag?

Mijn zoontje is nu 10 weken. In het begin mocht er overdag niet meer dan 4 uur tussen zitten. Maar nu? Soms slaapt hij overdag  langer. Moet ik hem dan wakker maken voor zn eten?

gr, Karin
 
Hoi Karin,
Ik weet niet precies hoeveel tijd er tussen mag zitten.
Dat is ook afhankelijk van het gewicht en de lengte. Misschien kun je even het cb
bellen? Daar weten ze het zeker.
Liefs Melanie
 
Hoi Karin,

Ik heb 9mnd BV gegeven.
De eerste 2wk om de 2uur daarna een paar weken om de 3uur en de resterende 7/8mnd om de 4uur.
Maar ik heb op de eerste paar weken na nooit wakker gemaakt voor een voeding.
Alleen voor de laatste fles heb ik hem tot ong 6mnd(dacht ik) wakker gemaakt zodat de nacht   niet te lang duurde wakker gemaakt om 11uur en dat steeds verder vervroegd.
Bij mijn weten is op die leeftijd het maximum wat tussen twee voedingen in mag zitten +/-8uur.
Dus overdag kun je hem rustig laten liggen als hij nog lekker slaapt dat kan echt geen kwaad!! (je schrijft niet hoelang er dan soms tussenzit maar ik neem aan dat dat ruim onder de 8uur is).
Je kunt altijd het cb of de borstvoedingslijn bellen als je twijfelt!!

Succes Groetjes Mary jane
 
Hoi!
Ik kan me nog herinneren dat mij is geadviseerd om wel wakker te maken na max 4 uur, alleen dus snachts niet. Zowel met borstvoeding als met kunstvoeding.  Vraag me niet meer waarom want de reden weet ik niet mee. Ik kan me zo voorstellen dat het iets met ritme te maken heeft. Het is voor jullie ook lekker dat je snachts een paar uur kan doorslapen. Enne... ze slapen toch wel lekker door als hun buikje weer vol is, toch?

Het cb kan je hierbij ook helpen maar die meningen willen nogal eens verschillen las ik...
Groeten,

Taatje mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hallo

Eventjes mijn reactie hierop.
Meestal is het zo dat je baby's, ongeacht of ze borst of kunstvoeidng krijgen, je ze dit om de +/- 4 uur aan moet bieden. Vooral in het begin, zodat ze in een ritme komen van overdag drinken en s'nachts slapen.
Als je wil voeden op verzoek is het natuurlijk wat moeilijker want dan wil je natuurlijk wachten tot je kindje vanzelf wakker wordt.
Ik zou gewoon om de 4 uur aan houden en dat blijft nog wel even zo, en als je vragen hebt, daar is het cb voor, die hebben altijd raad en advies, soms moet je daar een beetje de weg in vinden.
Wat nog beter is als je niet weet wat je moet doen is contact op nemen met een borstvoedingsorganisatie, die weten het het beste,
succes

groetjes margo
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 6 mnd en heeft tot nu toe volledige BV gehad. De eeste paar weken hebben we haar om de 3 uur gegeven. 's Nachts sliep ze met ong. 5 weken door, ze maakte dan nachten van ong. 22:30 tot 7:00 uur. Overdag probeerde ik wel een beetje regelmaat erin te houden, dan gaf ik haar meestal om de 3 uur. Maar ik was daar wwl flexibel in, als ze bijvoorbeeld om 16:00 nog lag te slapen, dan ging ik haar niet wakker maken en als ze eerder kwam dan was dat ook goed. Ik heb haar wel wakker gemaakt voor de laatste BV rond 22:00. Maar dat deed ik meer om te voorkomen dat ze anders misschien 's nachts zou gaan komen.
Toen Mirthe 4 mnd was mocht ze van het CB een nacht van 10 uur achter elkaar maken. Maar Mirthe is wel groot (woog 10 pond bij haar geboorte). Met 4 mnd woog ze 7500gr, dus ik weet niet of het daarmee iets te maken heeft (hoe lange nacht ze mogen maken).  
Nu is  Mirthe 6 mnd en mag ze een nacht van 12 uur maken.    
Succes ermee,

Gr. Lijdi en Mirthe (11/10)
 
Terug
Bovenaan