borstvoeding op verzoek en ritme?????

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Ik geef borstvoeding op verzoek. Nu probeer ik er wel een uurtje of drie tussen te laten en soms is het meer omdat ze slaapt en zelf niet komt. Maar soms komt ze ook wel eens na twee urrtjes al weer. Nu vind ik dat geen ramp maar ik moet over anderhalve week weer werken en dan zal dat dus niet meer kunnen. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken zodat mijn moeder niet met een huilend kind zit omdat ze geen melk meer heeft. Ik bewaar de melk in de avent bewaarbekertjes want ik krijg ze niet in de ijsblokzakjes.
Heel graag ideeen en of tips hoe dit aan te gaan pakken.

groetjes lili mama van madelief

hoi lili,
lastig is dat he, als je niet echt vast ritme hebt qua eten. Noteer je nu de tijden waarop je voedt? Dan is er misschien toch klein ritme uit te halen? Zo verliep dat hier na aantal weken. Maar in begin  heb ik  elke dag dat ons zoontje naar oppas ging tijden laatste voedingen genoteerd en gevraagd of ze er minimaal zoveel en max zoveel tijd tussen wilde laten zitten. (in begin nog 7 voedingen per dag, dus ca om de 3u => min 2,5 max 3,5u). Zij noteerde dan in het "heen en weer"schriftje weer de tijden dan hij daar had gegeten. En als ik twijfelde of ik er genoeg uit gehaald had, haalde ik er iets extra's uit. Was dat niet nodig, dan gaf ik dat per flesje en kolfde die voeding alsnog (wel jammer, want na een dag werken wilde ik graag de borst weer geven).
En het zal toch wennen en zoeken zijn naar nieuw ritme. Je moeder doet de dingen soms nét iets anders dan jij, al spreek je de dingen nog zo goed af. T zal vast prima gaan!!
Succes ermee!
Groetjes, mira, voorjaarsforum, sinds 02-01 mama van jaap

hallo

misschien kan je bij je moeder in de diepvries ook wat ingevroren melk leggen zodat ze altijd wat extra's achter de hand heeft
dan is het wel makkelijk dat het in ijsblokzakjes ingevroren is want dan kan ze er ook kleine hoeveelheden uit halen en het is snel ontdooit
ik heb de ijsblokzakjes van de hema en die opening past precies over de hals van de flessen van avent.....even omdraaien en alles loopt netjes in het zakje

succes

Terug
Bovenaan