borstvoeding op verzoek

Mijn dochter Nova is nu 2.5 week oud, en ik geef borstvoeding op verzoek. Nu heeft ze alleen dagen dat ze de hele  tijd wel wil drinken.
Zoals vandaag, om 11.30 uur wakker, gevoed. Daarna gewandeld, om 13.00  uur weer gevoed, daarna naar bedje maar ze was klaar wakker, om 13.45 uur weer gevoed. Op de verschillende tijden drinkt ze niet al te lang, een minuut of 5 a 10.
Nu om 14.30 uur slaapt ze.

Is het normaal dat ze zo lang wakker is, en dat ze vaker gevoed wil worden??

gr. Christa

Hoi. Ik heb dat in het begin ook gehad met mijn zoontje.. Daar kon ik soms niet eens mee wandelen want dan wilde die tussendoor nog drinken.. Ook dronk hij idd soms maar 5 minuten, en dan na een uur nog 5 minuten,.hij viel dan telkens in slaap.
Toen zat ik in een boekje dat je moet oppassen dat je kind geen "snaaier" word, en dat was Jesse dus toen wel aan het worden.. Dat ze dan 5 minuten drinken in slaap vallen weer drinken enz.enz..
Dus toen heb ik Jesse als ie wilde drinken met een tutje zoetgehouden, en na een weekje of zo ging het weer van een leien dakje. Gewoon zijn buikje vol drinken en dan netjes 3 of 4 uur later de volgende voeding..
Nog heeft ie wel dagen/tijden dat ie vaker komt maar dan drinkt ie wel echt zijn buikje vol. Jesse komt meestal vroeg in de avond (rond 7 uur) wat vaker om te drinken, maar dat zijn een soort clustervoedingen en dat is normaal.. Rond de 6 weken geloof ik kun je ook een soort regeldag krijgen. Dan hebben ze behoefte aan vaker drinken omdat dan de behoefte van je kindje verandert..
Succes.
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (25-1-05) en Jesse (12-7-07)

Hallo,

Ik heb ook altijd op verzoek gevoed bij allebei ruim 6 maanden.En in het begin kan het zijn dat ze wat vaker willen drinken.Gewoon doen meestal is dit maar een aantal dagen en dan zal ze er langer overdoen voordat ze weer honger krijgt.

Liefs,Melissa

Het advies om hem zoet te houden met een tutje, is niet goed!
Het heeft een reden dat hij vaker komt: namelijk het regelen van de borstvoeding,he moet afgestemd worden op zijn behoefte. Je noemt dit regeldagen, heel normaal, heeft iedereen! Als je dit niet serieus neemt en hem gaat zoethouden, dan heb je kans dat de bv terugloopt, of dat de regeldagen hééél lang duren!

Nee als ze iedere keer komen om maar 5 minuutjes te drinken heeft dat niks met regeldagen te maken!! Dan drinken ze gewoon om even verzadigd te zijn, en vallen dan voor heel even in slaap om vervolgens weer 5 minuutjes te drinken... En om dan even door te zetten met de buik vol te drinken, daar moet zo'n kindje ook aan wennen.. Je kunt hem ook laten huilen maar daar schiet je ook niks mee op....
Regeldagen heb ik ook gehad, en die zijn toch echt heel anders!

Bij mij is de bv ook niet teruggelopen, dus dat heeft er niks mee te maken!
Gr. Anne-Marie

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2007 15:25:38')); als je goed leest dan lees je dat dat kindje niet om de 5 minuten wilde drinken. want dan vind ik het inderdaad een ander verhaal.

Niemand heeft ook gezegd dat ze om de 5 minuten wilt drinken, maar maar 5 minuutjes wilt drinken, ik heb dit ook gehad met mijn dochter en die moest even flink gestimuleerd worden, want die begon mijn tepel als speentje te gebruiken, het was wel lekker relaxed zo warm aan de borst om vervolgens weer in een diepe slaap te vallen!
Ik zou even een lactatiekundige of de verpleegkundige van het CB raadplegen, want ze hebben hier hele goede foefjes voor om je kindje beter te stimuleren om te drinken!

Succes!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Sjana, ik denk dat jij maar eens goed moet lezen, want ik zie heus wel staan dat het kindje niet iedere 5 minuten wiil drinken, maar dat ze iedere keer maar 5 minuten drinkt!!!
Net zoals Karmen schrijft, beginnen ze dan je tepel als in slaapkomertje te gebruiken en niet om het buikje vol te drinken..
Lees dus voortaan even goed voordat je zulk commentaar geeft!!!!!!

Terug
Bovenaan