Borstvoeding op??

Hoi,
mijn dochtertje van 3 weken heeft vanaf het begin moedermelk via de fles gekregen omdat aanleggen niet lukte. Ik ben dus gaan kolven. Ik kolfde 3 tot 4 keer per dag (afhankelijk van de druk op mijn borsten) en had genoeg produktie voor eerst de 7 en later de 6 voedingen. Echter een dag of 5 geleden had ik 's morgens ineens enorm pijnlijke borsten en bijna geen produktie meer. Nu is de pijn weg maar de produktie ook (40 ml per keer uit beide borsten samen, nog niet eens genoeg voor 1 voeding). Ik kolf nu op momenten dat het even kan (zoms wel 6x), maar de produktie blijft weg. Kan dit nog terugkeren of zijn we nu echt veroordeeld tot het (veel minder lekkerdere en voedzame) kunstmatige voeding???
Groetjes
 
Hoi,

Moeilijk hoor!

Het beste is om je dochtertje aan te leggen (ik weet niet of je het tussendoor wel eens geprobeert hebt) dat is namelijk de beste stimulance voor je bv.

Als dat niet gaat is het belangrijk om te blijven kolven en dan zo vaak mogelijk op een dag. Dus vaker dan 6x.

(bij teruglopen van de bv als je de borst zelf geeft is het het beste om elk uur aan te leggen) dus ook met kolven vaak doen.

Als je denkt dat er wel voeding is maar geen toeschietreflex kan je bij de huisarts een neusspray halen die dat bevordert het werkt bij mij erg goed de spray.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ps je kan ook eens kijken op het borstvoedingsforum.

Groetjes
 
Hoi!
Ik heb 3 maanden alle voedingen voor mijn dochter gekolfd. Ze is erg ziek geweest met vijf weken en door de spanning liep mijn voeding erg terug. Ik ben toen intensief gaan kolven, 10 minuten per borst, elke drie uur. En 's nachts ook een keer. Vaak kwam mijn toeschietreflex pas na 8 minuten kolven op gang zodat het flesje toch nog gevuld werd. Zodoende heb ik de voeding weer opgekrikt van 80ml per keer naar 200 - 300 ml per keer. Daarna weer langzaam afbouwen naar vijf keer kolven per dag. Dit kost heel veel energie, en uiteindelijk ben ik toch door vermoeidheid (ik stond te gillen tegen mijn oudste dochter en dat was de druppel) er met pijn in het hart mee gestopt. Dieke krijgt nu kunstvoeding en af en toe nog een restje van de voorraad borstvoeding uit de vriezer en dat gaat ook goed.
Succes ermee. Groetjes Meta.
 
Terug
Bovenaan