Borstvoeding, overdag slapen en doorslapen???

Hoi allemaal,
Mijn dochter is nu 2 maanden oud en maakt echt een zootje van haar ritme. Het is een poosje best goed gegaan maar nu sinds een paar dagen niet meer. Ze komt ten eerste weer 's nachts om 4 uur terwijl ze de laatste tijd steeds wel sliep tot half 6 of later. Ze krijgt meestal rond half 12 de laatste voeding en drinkt dan beide kanten. Overdag moet ik haar wel eens 5 uur na de laatste voeding wakker maken dus ze kan wel langer doorslapen.

Nou, ik heb dus een paar vraagjes:
1. Kan je een beetje regelmaat proberen te krijgen bij bv? Of moet je beter voeden op verzoek?
2. Kan een baby van 2 maanden en ruim 6 kilo doorslapen bij volledige bv en heeft iemand tips om dat voor elkaar te krijgen?
3. Hoe lang mag er overdag maximaal tussen 2 voedingen zitten?

Nou is het ook zo dat Jasmijn sinds 2 nachten in haar eigen kamertje slaapt wel in haar eigen wieg waarin ze errst naast ons slipe maar daar groeit ze haast uit dus slaapt ze alvast in haar eigen kamer omdat anders de overgang naar haar bedje zo groot wordt. Maar het getob begon daarvoor eigenlijk ook al. Misschien wil ik wel teveel hoor maar we zijn een beetje de wanhoop nabij na een paar van die nachten dat je 2 uur bezig ben om haar weerin slaap te krijgen.

Ik hoop dat jullie tips hebben!

Mar
 
Hoi Mar,

Regelmaat en borstvoeding? Bij mij is het redelijk gelukt. Maar deed er zelf niet zoveel aan, liet het m'n kleine bepalen. Ik heb ook een grotere kleine meid, bijna 6kg met 2 maanden en nu met 3,5 inmiddels 7. Lieke slaapt sinds 6 weken de hele nacht door. Maar tot 4 uur 's ochtends noemden wij al de hele nacht... Onze dochter gaat eerder slapen. Ze komt tegenwoordig net na zessen, ongeacht hoelaat we haar laten slapen (kwamen we per ongeluk achter). Weet niet of het een optie voor jullie is, eerder slapen. Wij deden ook eerst 11 uur laatste voeding, maar nu krijgt ze om 7 uur de laatste en hoeft dan echt pas de volgende ochtend weer. Slapen gaat ze nu rond negen uur (gaaf hoor, een uurtje met m'n man samen voordat ik ga slapen), met twee maanden tussen tien en elf. Beetje warrig verhaal, maar misschien is eerder slapen, één ritueel van voeden, slapen, spelen overslaan een optie voor je?
2 maanden en 6 kg... Niet wakker maken hoor. Was ik eerst ook toe geneigd, maar Lieke groeit als kool. Liever 4 dan 5 voedingen in ons geval dus. Met die warme dagen is je meissie misschien van slag. Je kunt haar toch niet dwingen door te slapen. Bij ons was er ook een 'foutje' van haar tussendoor, twee keer een nacht niet doorgeslapen. En soms wordt Lieke wakker en huilt, maar hoeft dan geen eten. Speentje, aai over de bol, meestal terugdraaien en benen weer tussen de spijlen vandaan, en slapen maar!
Na de ochtendvoeding om 6 uur leg ik haar weer terug in bed. Dat houdt ze dan nog 1 à 3 uur vol (jaja die laatste was vanochtend, wat ben ik uitgeslapen).

heel veel succes, en houd in je achterhoofd: met 3 maanden slapen veel baby's door.



 
Hoi Mar,

Ik denk dat het nogal van je kindje afhangt of hij/zij gaat doorslapen. Daarnaast wisselt het ritme nogal vaak (dus de momenten van voeden en slapen), zeker in het begin.
Onze 1e zoon sliep na 2 weken al door, onze 2e pas met 5,5 maanden!
Wat je volgens mij kunt sturen is: overdag om de 3 uur (of 3,5 uur) voeden zodat je kindje overdag voldoende binnen krijgt. En het tijdstip waarop je opstaat kun je sturen. Mijn ervaring is dat het kind dan verder het ritme eromheen gaat invullen.
(Ik heb onze 1e 6 maanden volledig bv gegeven en tot 8,5 maanden afgebouwd. Onze 2e zoon geef ik nu nog steeds volledig bv (nu 6 mnd) en zal er nog wel een tijdje mee doorgaan ivm totale weigering vd fles.)

Succes ermee!
Jo
 
Terug
Bovenaan