Borstvoeding per fles aanbieden

<p>Hoi allemaal,  ik geef volledig borstvoeding aan mijn zoontje die nu 12 week oud is. Daarnaast kreeg hij ook regelmatig de fles met afgekolfde melk. Dit ging super, hij dronk de fles ook altijd heel gulzig  op maar de laatste paar keren moet hij erg huilen tijdens de fles. Ik ben nu met kleine beetjes aan het oefenen, dat drinkt hij wel op maar dat gaat niet van harte, elke keer eerst huilen en daarna pakt hij in 1x de fles en begint hij te drinken. Hebben jullie tips hoe ik de fles leuker kan maken en dat hij een voeding uit de fles kan blijven drinken? Hoe hebben jullie de fles geoefend? Ik moet bijna weer aan het werk dus hoop dat hij dan een voeding kan drinken uit de fles. Hoor graag van jullie, alvast bedankt!</p>
 
Vaak werkt fles door ander laten geven beter als je zelf bv geeft. Hier oefende we met max 40ml. En kreeg ze dan gewoon de borst. Dit kon ik ook gewoon doen. Mijn neefje weigert de fles van zijn moeder, geeft papa hem geen probleem. Mogelijk speelt zoiets dus ook een rol?
 
Hier hetzelfde probleem..? ik geef ook volledige borstvoeding en oefen sinds 4 weken regelmatig met de fles, maar mijn dochtertje (nu 11 weken) pakte de fles eerst ook heel goed en ineens sinds 2.5 week wil ze m niet meer. Het begon met huilen en schreeuwen en de fles echt niet meer willen, wat we ook probeerden. Toen zijn we echt dagelijks gaan oefenen en werd het steeds íets beter. Nu is het gelukkig geen gehuil meer, maar echt van harte gaat het ook nog niet. Ik merk duidelijk dat ze de borst 1000x fijner vindt. Maar ik moet ook over 5 weken weer werken en ze moet wel, want ik kan haar niet voeden als ik aan het werk ben. Bij het consultatiebureau gaven ze aan dat als ze echt honger heeft ze de fles heus wel wil (maarja dat vind ik ook geen fijn gevoel, ik wil gewoon dat ik zeker weet dat het goed gaat als ik weer moet werken) en dat we nu gewoon dagelijks moeten blijven oefenen. Ik laat de fles nu ook altijd door anderen geven. We hebben nu wel een andere speen (maat M van difrax), want met maat S kreeg ze er nauwelijks wat uit en was ze er snel klaar mee. Welke fles en speen gebruik jij? Ik zorg er wel voor dat er zo min mogelijk prikkels zijn (tv uit, geen telefoon erbij, niet veel mensen erom heen etc.)
 
Terug
Bovenaan