Borstvoeding per fles

<p>Heeft er iemand ervaring met volledig bv geven per fles? Mijn dochter heeft te weinig kracht en geen goede drinktechniek (houdt niet altijd voldoende vacuum) om mijn borsten leeg te drinken en groeit hierdoor niet voldoende. </p><p>Lactatiekundige heeft al meegekeken. </p><p>Nu zit ik eraan te denken om over te stappen op kolven en alles per fles te geven. Zodat ze in ieder geval goed blijft groeien. </p><p>Mijn dochter is 2 maand oud en weegt zo'n 4.5 kg. Ze drinkt nu zo'n 7 a 8 keer per dag aan de borst. Niet elke keer efficiënt. </p><p>Zijn er moeders ook overgestapt naar borstvoeding per fles? Hoeveel flessen gaven jullie per dag? </p>
 
Op Facebook is een fijne groep met moeders die alles komen. Meld je daar even aan een stel je vraag daar ook, ik denk dat ze daar goede tips voor je hebben. Groep heet fulltime koelvers.
En misschien is het een idee om nog een andere lactatiekundige in te schakelen? Wie weet kan die je wel helpen om je kindje aan de borst te krijgen. Op deze website kun je er een bij jou in de buurt vinden.
 
Hello, hier een fulltime kolver!
Dochter 9 weken oud, 4700 gram en 56,5e cm. Drinkt 5x 120 cc om 08:00-11:30-14:30-18:30-21:30u en slaapt dan de hele nacht. Ik kolf 5x per dag een kwartier met de medela tweezijdige elektrische kolf.
Veel succes! Jammer dat het aan de borst niet lukt, maar aan deze variant zitten ook voordelen. Je ziet wat ze binnen krijgt, je partner kan ook een keer de fles geven (wij hebben een dr. Brown) en heb jij even handen vrij en je komt mogelijk sneller in een vast ritme. En ze krijgt toch heerlijk de borstvoeding! Ik vind het afentoe ook evem een gedoe, ook schoonmaken/spoelen vd kolfspulletjes, maar dat hoeft echt niet elke keer door de kolfstukken helemaal uit elkaar te halen en in een sopje te doen. Doe ik meestal 1x per dag en de andere keren spoel ik steeds goed na elke kolfbeurt en maak het stuk waar je tepel ingaat na het spoelen ook nog goed schoon/droog met hydrofieldoek. Afentoe kook ik eens uit. Ik ben het nu wel gewend en vind het superfijn dat mijn kind nog gewoon de borstvoeding krijgt. Dat is echt waar ik het voor doe.
 
Het kolven verschikt een beetje en loopt niet altijd helemaal synchroon met het voeden. Dit heeft er o.a. mee te maken dat ik nog 2 oudere kids heb en ook veel aan het taxieën ben naar sport, spelen (wij wonen buitenaf) etc en zij op bepaalde momenten ook aandacht nodig hebben.
Overdag, als ze slaapt gauw, voor de fles, maar ook wel daarna wanneer ze lekker bij me ligt of in de box ligt. Ik probeer het wel bij elkaar in de buurt te houden (kolven en voeden) anders blijf je bezig. Maar soms moet je flexibel zijn. Als ik wat langer van huis ben/ga kolf ik soms na 2 uur nog een keer zodat het daarna niet een te lange ruk is. Dit is meestal omdat het dan niet lukt daar waar ik heen ga te kolven terwijl ik normaliter in die tijd thuis zou kolven (bijv als ik met mijn dochter naar sport ga en daar moet blijven vanwege de afstand). 
Merk dat mijn lichaam vrij flexibel is daarin. Ik heb geen overproductie, maar als je die een boost wil geven kun je tussendoor wat vaker kolven.
 
Hoi! Ik kolf ook fulltime! Mijn dochter is nu 9 weken oud en drinkt 6 flessen van 140cc ( ze drinkt ze niet altijd leeg) 
Ik geef eerst het flesje en kolf erna. Ik hou vaak ook nog over om in te vriezen, heb nu zo'n 40 voedingen in de vriezer liggen. 
 
Sorry, zie de vraag nu pas! Mijn dochter slaapt wel tussen de voedingen, maar ik let niet op of houd bij hoe lang. Ik zou het dus niet echt weten hoeveel ze exact slaapt overdag. Ze slaapt vaak in de box of in de auto naar sport van de kids en daar ook nog. Soms zijn het twee korte slaapjes en soms 1 langere. Ze is tevreden.. dat is met name waar ik op let. Als ze wat ouder is en naar 2 langere slaapjes gaat op de dag ga ik haar ook gestructureerder in haar ledikant leggen. Tot een maand of vier zijn ze nog niet zo te verwennen, maar binnenkort dus wat meer structuur in slaaplocatie in huis.
Wij hebben overigens opgehoogd, nu ongeveer ook 140-150 cc per fles.
 
Terug
Bovenaan