Borstvoeding s'nachts

Hay mijn kleine is volgende week 7 maanden ( van 15 augustus) en krijgt borstvoeding en fruit en groente en koekje etc etc.

Hij slaapt s'nachts niet door en wil toch nog bv.

Zijn hier meer moeders die dit nog doen? en laat je je kleine s'nachts eerst huilen of geef je gelijk de borst?

Hoi,

mijn kleine man (van 10 juli) slaapt nu sinds een week door. Hij deed dit al af en toe een keertje maar nooit van harte. Ik geef hem altijd ene voeding voor ik zelf ga slapen en pakte hem 's nachts meestal zodra hij huilde. Dit omdat ik aan zijn huilen hoorde dat hij honger had (en ik het echt wel eens geprobeerd had hem te laten liggen maar hij dan bleef huilen) Mijn oudste 2 sliepen met 6 en met 8 weken door dus vond mn jongste wel heel laat met doorslapen. Maar vanaf dat ik mezelf erbij neergelegd had dat hij het op de een of andere manier wel nodig zou hebben had ik veel minder last van de gebroken nachten.

Bij ons is elke dag anders, dus soms komt hij ook nog 's nachts en soms slaapt hij door. Ik heb geprobeert hem te voeden vlak voor ik zelf ga slapen, maar dan nog komt hij soms 's nachts of hij is zo slaperig dat hij toch niet drinkt. Nu maak ik hem alleen nog wakker als hij overdag maar drie keer heeft gedronken (als ik aan het werk ben, komt hij minder om eten).
Zelf laat ik hem zowel 's nachts als overdag (bijna) niet huilen. Ik geloof daar niet in. Als hij huilt zal er wel wat zijn en ik hoor het inderdaad ook wel wat voor huiltje het is.
Maar als je wil dat hij door gaat slapen, kun je misschien met het consultatiebureau overleggen of je hem 's avonds pap kunt geven? Eventueel gemaakt met afgekolfde melk.
Succes!

Hier maak ik dochterlief even wakker en leg ik haar nog aan voor ik zelf ga slapen. Ze slaapt er prima op door sinds ze 6 weken is. Alleen als ze ziek is wil ze nog wel eens 's nachts gaan huilen en dan pak ik haar direct. Ik geloof ook niet in laten huilen, bij mijn dochter werkt dat nl averechts...

Hoi Missy01,

Mijn dochter geb op 18 aug drinkt ook nog een keertje 's nachts. Als ik op bed ga geef ik haar ook nog een keer (rond elf uur) en dan wordt ze meestal rond 3 uur wakker. Af en toe slaapt ze wel 's door.....Soms denk ik wel 's dat het gewoon in haar systeem zit dat ze nachts wakker wordt want in de ochtend heeft ze nachtsvervolgens niet zo'n trek. Laten huilen vind ik ook geen optie...

Abel van 22 september pakte ik ook heel lang als ik hem 's nachts hoorde. Tot ik met mezelf afsprak om de speen drie keer te brengen en als hij dan weer zou huilen pas voeden. Na een keer de speen brengen sliep hij verder.

Geef je ook de speen?

Terug
Bovenaan