borstvoeding snachts

Mijn zoontje komt snachts om de 2.5-3 uur en ik geef borstvoeding. Dit begint behoorlijk op te breken na 5 weken! Overdag slapen klinkt mooi maar in de praktijk niet zo makkelijk.
Hoe doen jullie alles met zo weinig slaap?!!

ik probeer te slapen als ik even tijd over heb. Tja dat klinkt inderdaad erg makkelijk, maar is in de praktijk niet altijd even makkelijk
Ik ga 's avonds nog wel eens gelijk met de andere kinderen naar bed. Lig dan dus om 19.30/ 20 uur plat. Mijn man zorgt dan voor Daan.
Vanmiddag lag Daan ook op bed, Bas zat achter de pc, Luuk luisterde muziek op de cd speler en Femke keek een filmpje op tv. En ik .... ik sliep :)
Probeer echt af en toe wat bij te slapen, het is echt mogelijk, alleen zul je af en toe wat hulp in moeten schakelen.
Ook zou je een paar keer kunnen kolven, zodat je misschien een middagje bij kunt slapen en je kleine man even bij iemand brengen.
Veel succes xxxx

Probeer toch overdag een rustmoment te pakken. Ookal lukt slapen niet, ga rustig zitten en doe even niets. Of ga even lekker op de bank liggen als de kleine in de box ligt te dutten.
Kolven kan inderdaad ook een goed idee zijn. Dan kan je partner er een keer 's nachts uit gaan in plaats van jou. 1 nacht doorslapen kan al een heel verschil maken.
Wat je ook kan proberen is je zoon voor de nacht een keer extra aan te leggen (of een fles afgekolfde melk geven). Met een volle buik willen ze nog wel eens wat langer doorslapen. Ons zoontje krijgt borstvoeding, met daarnaast af en toe een fles kunstvoeding omdat aan de borst drinken nog erg vermoeiend voor hem is. Voor het slapen gaan krijgt hij borstvoeding en daarna standaard nog een extra fles. Met zijn buikje zo vol slaapt hij makkelijk 3-4 uur.

Xx Nikky (Mamaclub Augustus)

Baby's hebben nog geen gevoel van dag en nacht. Hierdoor kunnen ze in het begin overdag nog wel eens een lange ruk pakken. Na een maand of 3 weten dit verschil wel en zullen ze 's nachts ook langer gaan slapen. Afwachten dus! Probeer tussendoor overdag te slapen, misschien 's avonds op tijd er in en je man een flesje laten geven...

ZZZZ slaap lekker

Terug
Bovenaan