Borstvoeding stopt Wat nu?

<p>Halloo,</p><p> </p><p>Ik geef nog borstvoeding. Mijn zoontje is 11 maanden oud.</p><p>Ik merk dat de productie steeds lager wordt en het binnekort op gaag houden.</p><p>Maar wat dan? Kan ik hem gewoon verse koeienmelk uit de supermarkt geven? Hij eet al yogurt en kaas, dus alergisch is hij niet. Of kunstvoeding en dan welke? </p><p> </p><p>Wat raden jullie aan? Ga donderdag voor 5 weken op vakantie naar het buitenland, dus dan ben ik alvast voorbereid.</p><p>Bedankt!!</p>

Hoi hoi, wat fijn dat je nog borstvoeding geeft ? hoe merk je dat het minder wordt/binnenkort op houdt zoals je beschrijft? Het klopt, als het goed is, dat je zoontje steeds meer bijvoeding gaat eten en ook ander vocht tot zich neemt, waardoor de productie minder wordt als verklaarbaar bijgevolg, alleen hoeft het (niet perse) te stoppen, mits je zelf nog door wil gaan of zou je zelf graag willen stoppen? Zelf geef ik mijn 14 maanden oude zoontje 's ochtends na het ontwaken en 's avond voor het slapen borstvoeding en soms vraagt hij er 's middags om. Op de opvang krijgt hij geen gekolfde melk meer en vroegen ze laatst ook of hij dan koemelk mocht drinken, hij drinkt verder alleen water, maar we zijn er nog niet over uit. Een 'vervanger" kan inderdaad koemelk zijn, sommigen geven soja- of amandelmelk of opvolgmelk, het kan allemaal ? misschien hebben andere mama's daar nog tips voor. Ga je zelf naar het buitenland overigens of gaat zoonlief mee? Dat kan ik niet direct uit je tekst halen?

Hoi, wat knap dat je het zo lang hebt kunnen geven! 
Na 1 jaar moeten ze dagelijks 300ml melk drinken. Gewoon halfvolle koeienmelk. Wij geven onze zoon sojamelk voor dreumessen. 
Je kunt bij het cb informeren hierover, ze zijn ook telefonisch te bereiken. 

@niynti:
Ik ben gestart met een pil die ervoor zorgt dat de productie veel minder wordt. Ik moest wel, want ik ben nu al 8 maanden lang elke dag ongesteld en ben het echt zat om ongesteld te zijn. Vandaar dat ik merk dat het begint op te houden. Hij krijgt in de ochtend, soms in de middag en voor het slapen gaan nog borstvoeding, maar in merk dat hij er niet genoeg aan heeft. 
We gaan met het hele gezin naar het buitenland. Ik zal dan ook zo lang mogelijk gewoon door blijven gaan met borstvoeding geven. Ik wil alleen goed voorbereid zijn voor eventueel stoppen hiermee, zodat ik eventueel producten vanuit Nederland kan meenemen, zodat ik niet in het buitenland opzoek hoef te gaan naar het beste product.

@ gebruiker:
Ja, goed he. Hihi. Bedankt! Maanden moeten we naar het cb. Ik ga zeker even vragen.

Tips zijn altijd nog welkom!

Wat naar die 8 maanden lang! Kan het me voorstellen dat je er klaar mee bent! Super mooi dat je je zoontje zo lang hebt kunnen geven ? je kan nog blijven geven wat je hebt en al gaan bijgeven met andere melk bij de maaltijden? Zou inderdaad even bij cb informeren nog voor vertrek. Heerlijk dat jullie met het gezin zo lang weggaan, geniet ervan ?

Terug
Bovenaan