Borstvoeding, suf van worden en in slaap vallen

<p>Ik vroeg mij af of meerdere van jullie hier last van hebben en of je hier iets aan kan doen.  tijdens het geven van borstvoeding en vooral snachts word ik ineens heel suf en sukkel ik soms haast in slaap wat natuurlijk niet moet met een kleine in je armen.  ik heb al geprobeerd om tijdens het voeden wat te eten denk aan koekjes en drinken met suiker erin maar dit werkt niet.</p><p> </p><p>Heeft 1 van jullie tips?</p>
 
Dat had ik ook heel erg. Ik heb er toen uiteindelijk m'n tablet bijgepakt en daar een spelletje op gedaan. Dat werkte voor mij wel goed. 
 
Dat is normaal. Wanneer je borstvoeding geeft komt er namelijk een hormoon vrij waar je slaperig van wordt. Je kunt overwegen om liggend te voeden of in een andere houding waarbij het in ieder geval veilig is als je even in slaap valt. Je zou dan bijvoorbeeld een wekker kunnen zetten voor de duur van een borst voor de zekerheid.
 
Ja heb ik ook. Je kan het liggend doen en dan met kussens ervoor zorgen dat als je even wegvalt het niet erg is..voorzichtig met je deken ook echt laag leggen. maar moet je wel het risico willen nemen dat je een paar uur later wakker word ? Is mij al meerdere keren overkomen maar baby vond het volgens mij wel relaxed lekker naast mama slapen. Nooit problemen mee gehad.
 
Ik viel ook altijd 's nachts heerlijk samen in slaap met de baby aan de borst. Mezelf helemaal ingepakt met stevige kussens en voedingskussen bovenop, deken tot aan mijn bovenbenen, zodat zoonlief nergens tussen kon zakken. Zo hadden we beiden slaap en kon ik hem weer over leggen in de cosleeper wanneer hij voorzien was. Als je niet samen wil slapen, zou je inderdaad iets als een spelletje kunnen doen of in je notities je bevallingsverhaal of dag/week nieuwtjes van je baby kunnen typen, maar 'gevaar' is wel dat als je in de nacht op je telefoon zit je baby straks slaapt en jij met grote ogen klaar wakker bent ?
 
Terug
Bovenaan