Borstvoeding, te weinig voedingsstoffen misschien??

Hallo allemaal,

Ik ben 5 weken geleden bevallen van een dochtertje, en ik geef borstvoeding.
Maar het probleem is dat ze 's middags niet wil slapen vanaf 13.00 uur ongeveer tot 's avonds tussen 22.00 en 23.00, dan slaapt ze wel goed tot 4 uur en daarna tot 8 uur 's morgens.

Krampjes zijn het ook niet en nu zei mijn moeder dat ik misschien beter ' s middags een flesvoeding kan geven omdat er misschien te weinig voedingsstoffen in zitten 's middags.
Maar aan de ene kant komt ze wel goed aan, haar geboortegewicht was 3750 en ze is nu 4850.

Dus ik weet het ook niet meer, misschien dat iemand mijn verhaal herkent en wat tpis heeft???

 
Hoi wendyt,

Als ze goed aankomt heb je vast voldoende voedingsstoffen. Waarschijnlijk zit je nu in de regeldagen...
Heb dit met Noah destijds ook gehad. Ze zeiden tegen mij ook dat ik misschien beter over kon stappen op de fles.
Nu is het ook zo dat de meeste baby's van die leeftijd toch de onrustige periode's hebben op 1 dag. meestal rond hetzelfde tijdstip.
Ik heb Noah toen gewoon vaker aangeld, soms wel elk uur en het is vanzelf over gegaan. Heb uiteindelijk 6 maanden bv gegeven.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Miranda
 
Hey,

Allereerst super tof dat je het volhoudt om borstvoeding te geven. Zo te lezen gaat het heel erg goed. Je kind groeit goed!!! Dus je bent goed bezig.

Baby's huilen veel en zijn veel wakker... al zou je denken dat ze heel veel slapen... maar dat is niet zo. In de eerste 3 maanden zijn ze erg onrustig. Hierdoor kan je denken dat ze niet genoeg melk krijgen maar vaak is het gewoon een huilen omdat ze moeten wennen aan het leven hier op aarde..

Loïs heeft dit ook sterk gehad. Ze huilde soms uren achter elkaar. Behalve als ik haar voedde... dus gewoon lekker aanleggen als je het te lang vindt duren. Vaak merk je dat je baby regeldagen krijgt als ze groter worden... dan willen ze meer melk... huilen ze meer... en willen ze meer gevoed worden. gewoon doen dus want dit brengt de productie op gang en zal je kind vanzelf weer tevreden worden!

Vroeger kenden ze die regeldagen niet... dan dachten ze.. o het heeft niet genoeg.... fles erin... maar dat is niet zo... ze willen gewoon vaker drinken zodat ze daarna meer melk in één keer kunnen drinken en er weer meer tijd tussen de voeding komt. Het kind regelt het dus heel goed zelf.

Tip: veel aanleggen... dan ben je er het snelst vanaf... en accepteren dat een kind tot zeker 3 maand veel huilt... lekker veel mama laten tanken... dat willen ze dan zo graag... ze vinden deze aarde zo vreemd.. logisch toch...

Succes!
 
Ik ben het helemaal eens met bloempje27! Gewoon veel aanleggen. En baby's huilen nou eenmaal best vaak. Ze willen graag bij je zijn en het liefst ook nog lekker drinken.
Als ze goed groeit, krijgt ze zeker wel genoeg binnen. Als je twijfelt, kun je altijd langs gaan bij het CB!

En wees blij dat ze overdag wakker is en niet 's nachts :).
 
Ja hoor, gewoon veel aanleggen. Vijf weken is nog zo klein. Honger, mama honger, indrukken verwerken, pijn, zuigbehoefte, gewoon huilen om even te huilen. En nog zo veel meer redenen waarom je kleintje onrustigs en wakker is 's-middags.

Het is echt zelden zo dat borstvoeding te weinig voedingsstoffen bevat. Als je zelf goed voldoende eet dan is bv eigenlijk altijd goed.....

Het is gewoon een heel moeilijke periode, of je nu fles of borst geeft. Raadpleeg anders is een lactatiekundige (kan ook telefonisch)...

sterkte
Pauline
 
Je kleintje is goed aangekomen, dus je hebt zeker niet te weing voedingsstoffen: niet meer over twijfelen, je doet het harstikke goed!

Zoals hierboven al gezegt: met 5 weken heb je vaak even regeldagen, dus even wat onrustige dagen.

Ze slaapt 's nacht al lekker, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
 
Terug
Bovenaan