borstvoeding tijden hoeveel/???

hoi hoi

Ik geef mijn dochter van 8 weken nog borstvoeding, gelukkig gaat dit goed. Al vind ik het soms wel erg veel en vermoeiend. Ze wil ong 8 voedingen hebben. meestal en dan met de nadruk op meestal drinkt ze deze tijden:

6.00 uur
9.00 uur
13.00 uur
16.00 uur
18.00 uur
20.00 uur
22.30 uur
3.00 uur

Maar soms slaapt ze een nacht door en soms wil ze om de twee uur drinken, het verschilt heel erg. dan denk ik ja nu hebben we vaste tijden te pakken, maar dan een dag later is het weer totaal anders. Ik zou het fijn vinden om een beetje regelmaat te hebben. Maar ja soms probeer ik het te rekken maar dan blijft ze huilen totdat ze me tepel aanvalt.

Heeft iemand tips/advies voor mij graag hoor ik ook andere ervaringen van moeders die borstvoeding geven.

liefs een trotse moeder
 
Hoi trotse moeder,

Je kunt ook de voordelen zien van borstvoeding: als flessenkinderen meer willen, moeten hun moeders hen laten huilen, jouw meisje mag gewoon lekker drinken: en het is echt fijner om de borst te geven dan naar een brullend kindje te luisteren. Die regelmaat bij een fles is echt niet altijd vrijwillig hoor.
Ik zie dat ze met name aan tegen het begin van de avond meer wil drinken: dat is het tijdstip waarop veel baby'tje moe, hangerig en huilerig worden. Kijk maar eens naar alle berichten waarin geschreven wordt over een huiluurtje; dat is feitelijk wat jouw meisje ook heeft, maar jij lost het anders op.
Ik weet niet hoe laat ze naar bed gaat, maar toen mijn dochtertje 8 weken was, kreeg ze ook nog 7 a 8 voedingen, en ging ze om half 7, na de voeding van 6 uur nar bed; daarna gingen wij aan tafel.
Het heeft een poosje geduurd: de eerste twee weken hebben we ook zitten worstelen met een meisje dat tijdens onze maaltijden ongelukkig was, daarna zijn we haar in bed gaan stoppen en dat ging prima. Ik moet wel zeggen: ze was in haar eerste maanden een enorme slaapkop.
En die echte regelmaat, die komt wel als ze zelf ook wat minder verandert: als je ziet hoe veel ze al kan in vergelijking met haar eerste week dan is het ook niet vreemd dat ze ook steeds haar voedingswensen aanpast.

Veel succes.

Groetjes,
Michelle.
 
Onze zoon van vijf weken zit nu op precies hetzelfde schema! Rondom me vragen mensen al een tijdje of hij 's nachts doorslaapt, maar ik denk dat hij dat voorlopig nog niet gaat doen. Ook 's nachts krijst hij alles bij elkaar en valt inderdaad mijn tepel echt aan. De laatste dagen komt hij erg onregelmatig. Ik dacht dat gaat wel weer over, maar als ik jouw verhaal lees, kan dat dus nog wel even duren.
Is het bij jou ook zo dat het soms lijkt of je te weinig voeding hebt? Dan heeft hij allebei mijn borsten leeggedronken en nog honger.
Het lijkt wel of ik alleen om drie uur 's nachts veel voeding heb. Dan is hij wel verzadigd.
Ik word ook erg moe van het vele voeden. En overdag een dutje doen lukt zelden, want net als ik lig, begint hij weer te krijsen.
Ik heb kortom helaas geen tips voor je, maar zit wel in hetzelfde schuitje.
Groetjes, Carien.
 
hoi hoi

bedankt voor jullie reactie. Wonder boven wonder slaapt onze kleine meid nu al 3 nachten door, echt geweldig.

Carien, ik heb juist teveel voeding soms stikt ze er zowat in, dus nee te weinig daar heb ik geen last van.

bedankt

een trotse moeder
 
Terug
Bovenaan