Borstvoeding tijdens zwangerschap

Hallo (aanstaande) mama's,

Ten eerste gefeliciteerde voor alle verwachtenden!

Ik heb effe een vraag over borstvoeding.

Ik heb een dochtertje van bijna 15 maanden oud. Twee weken geleden heb ik ontdekt dat ik van mijn tweede zwanger ben.  Dit was wel een verassing voor ons. Maar het kind  is meer dan welkom.  Ik ben nu dus 6wk zwanger.
Ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn dochtertje en ben niet echt van plan om ermee te stoppen zolang ik me er goed bij voel.

Wel ben ik benieuwd naar jullie meningen en eventuele ervaringen of verhalen van vrienden/kenissen.

Liefs Mofa

Hallo Mofa,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik raakte ook zwanger toen ik nog borstvoeding gaf. ( volgens mij kwam dat ook door de bv, hahahah) Ik besloot om te stoppen met bv. Ik moest even wennen aan het idee, dat ik zwanger was en vond het tijd, dat mijn lichaam weer even rust kreeg, voordat ik weer zou bevallen en bv ga geven. Toen ik besloot om te stoppen en dat het me laatste keer zou zijn, kwam mijn zoontje ineens s'nachts omdat hij honger had. Hij sliep altijd door, dus wij hebben hem toen een fles gegeven. Het bleek dat mij voeding ook niet meer genoeg was en dus terug was gelopen. Daar was ik wel blij om, want dan hoefde ik me ook niet zo schuldig te voelen. Het moest gewoon zo zijn..
Maar ik hoor ook heel vaak verhalen, dat het prima te doen is en dat ze zelfs als de baby geboren is, gaan tandemen.Maar ik zelf voelde daar niets voor en vind 8 maanden bv ook lang genoeg.

Succes

Hallo,
Allereerst van harte met je zwangerschap!
Mijn dochter was net een jaar toen ik weer zwanger was, en ik gaf nog borstvoeding.
Ik moest er niet aan denken om dit zomaar af te kappen, en mijn dochter dus ook niet, dus gingen we gewoon door, en dat ging perfect!
Ze heeft tot 16 maanden gedronken, en zo hebben we dat SAMEN geleidelijk afgebouwd, totdat ze zelf ook niet meer wilde.
Doe wat je zelf wil, waar jullie samen achterstaan, en trek je niets aan van opmerkingen van anderen, want het kan gewoon heel goed; zwanger zijn én nog borstvoeding geven.

Succes!

Hoi,
ik was ook zwanger en gaf nog borstvoeding. Ging best. De smaak verandert wel, dus daar zal je kindje wel even aan moeten wennen. Dus als je denk dat ze minder drinkt, zal dat daar misschien door komen. Het was ook leuk toen de baby in mijn buik ging reageren. Als zijn grote zus aan het drinken was. Dan ging hij schoppen en keek grote zus echt op: 'hu, wat voel ik nu?'.
Anne.

dat wilde ik nog wel even kwijt. Ik heb wel afgebouwd. Wel in een versnelt tempo en mijn zoontje vond de fles gelukkig geweldig. Maar ik denk dat het voor jezelf en de kleine wel goed is.

Maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!

Succes

Dag dames,

Mijn dochter was een jaar toen ik weer zwanger bleek. Zij kreeg toen nog voor het slapen gaan borstvoeding. Ging nog steeds prima. Wel merkte ik bijvoorbeeld niet aan mijn borsten dat ik weer zwanger was.
Toen ik later bij mijn eerste bezoek aan de gynaecoloog vertelde dat ik nog borstvoeding gaf, vroeg ik haar of het vanwege de voedingsstoffen of de energie misschien handiger was om te stoppen. Zij zei dat dat wel meeviel, maar dat het hormonaal niet zo handig was om te blijven voeden. Die week ben ik gestopt met voeden en inderdaad merkte ik daarna duidelijk dat mijn borsten en mijn lijf zich weer gingen voorbereiden op deze nieuwe zwangerschap. Vond het jammer om te stoppen, maar achteraf denk ik dat het wel goed was, dus.

Groetjes, Vennie

Mijn zoontje is bijna 18 maanden en ik geef hem nog borstvoeding. Ik ben 3 maanden zwanger van de tweede. Tijdens mijn eerste zwangerschap vond ik het verschrikkelijk dat mijn borsten enorm werden. (Ik heb normaal al cup E en toen werd het cup G). Ik schaamde me er echt voor. Maar tot nu toe zijn ze gewoon de E cup gebleven als voor deze zwangerschap en ik hoop zo dat het zo blijft. Als dat zo is heb ik in ieder geval nog een reden gevonden om borstvoeding te blijven geven tot alle zwangerschappen die ik ooit ga meemaken voorbij zijn. De eerste keer had ik al megaborsten voordat ik een buikje had en nu heb ik al een buikje en loop ik lekker te showen :p

Hoi,

Bedankt voor alle reacties. Dus het is niet iets vreemds gelukkig.
Mijn mening is namelijk, zolang ik er geen last van heb en mijn dochtertje ervan geniet, gaan we er gewoon mee door. Het klopt inderdaad dat mijn borsten niet op de zwangerschap reageren zoals bij mijn dochtertje. Het enige waar ik last van heb is misselijkheid.

Ik hoor wel eens verhalen dat je kind er ziek van wordt, maar volgens mij zijn dat allemaal fabeltjes!

Nog meer ervaringen zijn welkom!

Liefs Mofa

Terug
Bovenaan