Borstvoeding uit fles

<p><span style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;">Mijn zoon is nu ruim 13 weken en krijgt volledig borstvoeding, nu zo'n 5 tot 6x per dag. </span><br style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;" /><span style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;">Aangezien ik weer aan het werk moet, krijgt hij al enige tijd een paar keer per week een flesje met afgekolfde moedermelk. Dit gaat overigens niet altijd van harte, vaak een struggle om te starten, voordat hij weet wat hij moet doen met de fles. </span><span style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;">Op basis van zijn gewicht (bijna 6200 gram), zou hij per keer dan ongeveer 150ml 'moeten' drinken, maar vaak lukt maar een hoeveelheid van rond de 70ml. </span><br style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;" /><span style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;">De hoeveelheid die ik kolf (als hij een flesje krijgt en dus niet aan de borst drinkt) wisselt tussen de 60-200ml ongeveer per keer.</span><br style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;" /><span style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;">Hij groeit wel wat langzamer dan in het begin (maar dat is wel normaal). </span><br style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;" /><span style="color: #000000; font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;">Zou het een variatie zijn van normaal dat hij relatief weinig per voeding drinkt uit de fles? Of zijn er nog tips?</span></p>
 
Wat voor speen gebruik je? Daar zou je nog mee kunnen varieren.
Onze zoon had eerst de medela borstvoedingsspeen, maar daar dronk hij heel onrustig uit. Nu de avent speen 2 en dat gaat prima.
Kwestie van regelmatig proberen en ook verschillende voedingen doen. Kan best zijn dat hij de ene voeding meer wil drinken dan op een ander moment.
 
Hey, kijk idd naar de speen die je gebruikt! En je hebt speen 1,2 etc. ligt aan de leeftijd van je kindje op de flesjes zelf zit standaard nummer 1 geleverd dit zou te klein kunnen zijn nu. Wij hebben de Dr Browns fles met speen nummer 2 en ik geef ook BV. Ook hier verschilt het, de ene keer is het 90 ml de andere keer makkelijk 160ml. Ik spreek dan af met degene die oppast dat er eerst 90 ml wordt verwarmd en als hij nog honger lijkt te hebben 50-60 ml extra omdat je t anders weggooid als je in 1x alles verwarmd en dat is zonde.. Maar best normaal hoor, zelfs kindjes die kunstvoeding krijgen drinken niet standaard elke keer evenveel. Wij zelfs niet, de ene keer heb je meer trek dan de andere keer :)
 
Ik gebruik fase 1 speen, heb fase 2 geprobeerd, maar ging nog slechter. 
Hij hoeft ook elke keer niet even veel te drinken, maar het is nu per keer 50-70ml slechts. Met veel moeite, hij weet gewoon niet wat hij moet doen met die speen... Dus dan huilen/gefrustreerd/verslikken/etc. Lijkt steeds slechter te gaan helaas. 
Maar blijven proberen. 
 
Je hebt van Medela de Calma speen, er komt alleen wat uit als er gezogen wordt net als bij de tepel. Zou dit nog wat kunnen zijn voor je?
 
Terug
Bovenaan