borstvoeding, vaak komen

Onze baby is nu net 3 weken oud en krijgt borstvoeding. Het is alleen zo dat ze binnen 3 uur vaak weer wil, de laatste dagen. Heeft de warmte er misschien mee te maken? Heb soms het gevoel dat ze de hele dag bijna aan de borst ligt! Het duurt overigens zelden langer dan 4 uur dat ze stil is. Ze groeit verder trouwens goed.

Wel is het zo dat ze tijdens de voeding nogal eens in slaap valt en dan voor m'n gevoel niet genoeg drinkt. Meestal verschoon ik 'r dan, dat helpt wel.
Alleen 's nachts wel eens niet, maar dat merk ik dan binnen het uur!
Zijn er meer moeders die dit herkennen en hoe ga je daar mee om?
 
Hoi,

Het is heel normaal hoor normaal hoor. Het warme weer heeft er mee te maken. Maar ook regeldagen spelen mee. Dat is rond de 2 weken (iets eerder iets later) En kan langer duren dan een dag.

Dan hebben ze meer voeding nodig en komen dus vaker om bij jou de productie op te krikken.

Als ze vaak in slaap valt kan je haar het beste een beetje wakker maken door te verschonen inderdaad of wat te blazen of aaien op die manier drinkt ze meer in 1x.

Het is ook niet nodig hoor dat ze om de 4 uur komen zolang jij en je kind je er prettig bij voelt kan en mag je zo vaak voeden als je wilt.

Wil je echter dat er een schema is dan moet je dat zelf sturen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes joyce
 
hoi hoi
het is inderdaad erg normaal als je kindje na 3 uur weer wil drinken
mijn kindje die 6 maanden oud is wil zelf om de 2 uur.
bijna alle baby,s die drinken om de 3 uur.
maar ik denk als je baby nog zo jong is slaapt het veel, en dus vraagt het minder voeding.
maar als je kind om de 4 uur vraagd en goed groeit is er niets aan de hand
groetjes romy
 
Hou je kindje tijdens het eten actief.
Knijp zachtjes in haar handje of in haar bovenarmpje, zodat ze weer een beetje wakker schrikt. Ons meisje is nu 6 weken oud, zij drinkt om de 3,5 uur. Dit schema heb ik er zelf een beetje in gebracht en zijn hier beide tevreden mee.
 
Terug
Bovenaan