Borstvoeding vanaf 6 maanden in combinatie met vast voedsel

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is nu 5 maanden en krijt volledige borstvoeding. Vanaf 6 maanden gaan we beginnen met het introduceren van ander voedsel naast de borstvoeding.

Hoe vaak moet ik haar dan borstvoeding geven en hoe vaak ander voedsel? En op welke tijden? Ook de hoeveelheden ander voedsel zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Ik kolf 2 tot 3 x per dag af op mijn werk en wil daar nog een tijdje mee doorgaan (i.i.g. tot en met de wettelijk geregelede 9 maanden), zodat de voorraad op peil blijft.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes, Susanne
 
Hoi,

Je kan je dochtertje met 6 maanden gewoon blijven voeden zoals je nu doet.
Alles wat je geeft is in het begin bijvoeding.

Ik deed het als volgt. Wij zijn ook met 6 maanden begonnen.
Als ze s ochtends wakker werd kreeg ze de borst. Meestal was dat rond een uur of 8.
Dan tussen 8 en de volgende voeding in een hapje fruit oefenen. Ivm een allergie moesten we het heel langzaam opbouwen en dan gewoon normale tijd de borst weer.

Een paar dagen het zelfde fruit aanbieden. Dan wennen ze het beste aan de   smaak en kan je goed in de gaten houden of er een reactie komt of niet.

Toen ze daar aangewend was zijn we begonnen met een rijstewafeltje tussen de middag voeding in.

En daarna met groente aan het einde van de middag.

Steeds wat meer opbouwen en aanbieden.

Mocht ze nog niet willen geen probleem hoor tot een jaar is de borst  de hoofdmaaltijd en en alles wat er tussen door ingaat een extraatje.

Je merkt straks dat als ze een volle bak fruit eet ze minder borst drinkt heel geleidelijk bouwt ze het dan eigelijk zelf af.

Kolven heb ik ook gedaan tot een maand of 12. Hier deden ze daar niet moeilijk over.

Heel veel plezier.
 
Terug
Bovenaan