borstvoeding verzamelen!

Hallo meiden!
Volgende week mag ik na 3 maanden weer werken, mijn kleine meid nu 12 weken krijgt nog volledig de borst. En dat wil ik zo lang mogelijk volhouden. Nu kolf ik al regelmatig af en ga dat dus ook op mijn werk doen.
Nu is mijn vraag aan jullie, hoe ga ik dat verzamelen?
Op mijn werk is géén mogelijkheid om mijn kolfje uit te koken.
We beschikken we over een koelkast met vriesvak.
Mijn reistijd is 3 kwartier hoe kan ik mijn afgekolfde melk mee naar huisnemen????????????
Ik moet dit doen anders heb ik niet genoeg voor als mijn kleine meid naar het kinderdagverblijf gaat.
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hoi Monique,

heb je geen koeltasje waarin je onderweg naar huis je gekoelde melk in kan bewaren zodat het thuis in de vriezer kan?
Wat bedoel je met je kolf uit koken? na het kolven hoef je hem toch alleen maar even met warm ( evt. heet) water af te spoelen?
Ik begin over 2 wkn weer met werken maar heb een pump in style traveller aangeschaft ( gewoon 2de hands op marktplaats gekocht) zodat ik op het werk dubbelzijdig kan kolven, hier zit een koeltasje en element bij voor 4 flesjes...ik heb een reistijd van 30 min en zo blijven mijn flesjes koel.

hopelijk heb je hier wat aan?
gr.
saskia
 
Je hoeft je kolf nu niet meer dagelijks uit te koken hoor. Eén keer per week is voldoende. Na het kolven kun je hem afspoelen, eerst met met koud, dan met heet water. Je kan hem gewoon aan de lucht laten drogen. Ik doe hem zelf altijd in een tupperware doos.

Je kan inderdaad een koeltasje gebruiken om de melk te vervoeren. Moedermelk is 5 dagen houdbaar in de koelkast, dus invriezen is meestal niet nodig. Zie ook http://www.vbn.borstvoeding.nl/bewaren.html

Groetjes en succes met kolven/werken straks!

Pauline
 
Hoi Monique,

Puntje voor puntje:

1. Je kolf spoel je op je werk gewoon af, thuis kook je hem uit, maar dat hoeft inderdaad niet iedere dag.

2. De melk stop je op de werk in de koelkast

3. In het vriesvak stop je een koelelement (die blauwe dingen)

4. Aan het einde van de dag doe je de melk met het koelelement in een koeltasje en dan heb je ook op de warmste zomerdagen geen probleem met 3 kwartier reistijd.

Succes,
michelle.
 
Bedankt voor jullie duidelijke reacties, nu kan het alleen nog maar een succes worden!
Enne ik weet nu dat ik niet iedere keer mijn kolfje uit hoef te koken.
Thanks.
 
Terug
Bovenaan