Borstvoeding voorlichting

<p>Hoi, </p><p>Gezien de situatie rondom covid-19 worden er geen borstvoedingscursussen meer gegeven. Weet iemand een goed handboek of voorlichtingsboek als voorbereiding op de borstvoeding?</p><p>Alvast bedankt! </p>
 
Ik vond de melkfabriek van Sofie vd Enk heel leuk. Ook met humor geschreven en toch veel handige tips. 
 
Ik heb veel informatie toen gekregen via https://www.borstvoeding.com
Daar kun je ook het nieuwe borstvoeding boek bestellen heel fijn boek
https://www.lalecheleague.nl/
Later het boek van Stefan kleintjes gelezen
Daarnaast was er 2 jaar geleden ook een borstvoedingsgroep op Facebook. Helaas nu geen Facebook meer dus weet de naam njet meer precies.
Succes en ook heel veel mooie momenten toegewenst. 
 
 
Je kunt je op Facebook aansluiten bij de groep borstvoedingorganisatie la leche League; hier kan je veel tips lezen en om vragen. 
Borstvoeding.com is ook wel duidelijk en fijn . 


LLL hebben ook een boek over borstvoeding als je liever een boek wilt. 
 
La leche league is inderdaad een fijne site met informatie veel vrijwilligers met wie je eventueel kan bellen en vragen kan stellen. Maar dat heb ik meer gebruikt toen ik al borstvoeding gaf. 
Heb ook goede dingen gehoord over de melkfabriek! 
Ik heb mij toen niet echt ingelezen, alleen wat algemene dingen. Tijdens de kraamweek hielp de kraamverzorgster erg goed. En met borstvoeding is toch wel 'al doende leert men', denk ik. Omdat je niet weet hoe je borsten reageren, veel/weinig melk etcetera.
Succes!
 
Wat hierboven gezegd wordt klopt wel: uiteindelijk is het vooral al doende leert men. Toch vond ik het fijn om vooraf al wat te weten, zodat je weet welke hordes er mogelijk op je pad komen, en je beter voor ogen hebt waarom je wel of niet door wilt gaan. Ik heb destijds een voorlichting van een lactatiekundige gehad, die ook regelmatig telefonische consults doet. Misschien zit er in jouw buurt ook iemand die telefonisch (of zelfs videobellend) wat informatie wil geven?
 
Terug
Bovenaan