borstvoeding vraagje

Hallo!

Ik ben nog bezig met borstvoeding en dat loopt eigenlijk wel lekker. Jake heeft eindelijk geleerd dat er toch echt meer melk uit de tepel komt dan uit zijn handje :)
Nu wil hij de laatste week de 2e borst niet meer of hij loopt veel te huilen aan de 2e borst, loslaten en dan toch weer happen. Ik ga er maar van uit dat hij dan toch ook vol zit. Niet erg opzich. Maar nu heeft hij de laatste dagen ook niet zoveel poepluiers meer. Wel gewoon elke luier geplast, dus het zit wel goed.
Eerst was elke luier wel een poepluier. De ene wat voller dan de andere, maar een enkele keer (1x per week ofzo) helemaal niets. Nu is het 4 luiers zonder en 3 met.
Is dit gewoon? Zou het er naar toe gaan dat hij met meer regelmaat poepluiers krijgt ofzo?

Groetjes!

HOI,Hoi,

Dit is een heel normaal verschijnsel, mijn meisje ging dit ook doen vanaf ongeveer 8 weken, op het cb zeiden ze 1x p week een poepluier is genoeg, maar gelukkig bij bij 1x in de 3 dagen en dan heb je een spuit luier jij ook? Ze zeggen dat ze dan alle voeding gebruiken en de ontlasting blijf soepel bij bv.
Even over het voeden ik geef ook 1 kant en als ze het gedrag vertoont wat jij omschrijft zit er meestal een flinke boer dwars, anders laat ze vriendelijk los, soms geef ik haar een half uurtje later de andere kant nog een paar slokken of net voordat ze weer gaat slapen.

Groetjes,,

Ik geef ook maar 1 borst. Soms aan de 2e nog een paar slokjes, maar als ze gaat huilen, loslaten, onrustig is etc. dan zit ze vol en is meestal gewoon moe. Minder poepluiers is inderdaad niet erg. Dan wordt inderdaad alles goed opgenomen. Dat wil zeggen dat het dus beter in balans is.

@moeder van 6. This net mosterd wat eruit komt :) mar geen spuitluier tot nu toe. Goed om te weten dat 1x in de week voldoende is. Het is nu nog elke dag. Het zou best kunnen dat het een boer is. Jake wil niet meer tegen me aan liggen om te boeren, hij wil alleen nog mar de kamer in kijken anders gaat ie krijsen. Maar ik ga hem er toch maar weer toe zetten denk ik.

@liloe ja hij is ook zo onrustig, maar hapt dan toch wel toe. Lekker verwarrend af en toe hè :)
Toch spuugt hij ook veel, ben toch een beetje bang voor reflux.

Bedankt!

@llhedy

ga je rondjes lopen met jake tegen je aan, dan kan hij leuk over de schouder de kamer in kijken en wie weet komt de boer dan, want krijsen na een voeding is ook vaak een boer ik heb ook wel eens gehoord dat ze zo'n vol gevoel niet heel fijn vinden.

Terug
Bovenaan