Borstvoeding vs speen

<p>Hoi dames,  </p><p style="text-align: left;">Ik zit de laatste tijd in een knoop i.v.m. mijn bv. Mijn zoontje was in de eerste weken echt een baby die alleen maar wilde drinken en ik had toen echt bijna geen tijd voor mijzelf. Nu is die inmiddels 13/14 weken oud en zit er meer ritme in gelukkig. Nadat hij wakker is wilt hij altijd wel drinken alleen als die weer gaat slapen wil die geen bv, maar wel zijn speen.. Nu weet ik dus niet of die dan voldoende drinkt of niet. Slaapt een baby ook door als die honger heeft? heeft hij genoeg met 1 voeding voor een paar uur? idk? eerder wilde hij drinken voor en na het slapen maar nu dus niet meer.. is dat normaal? want normaal gesproken viel die in slaap aan mijn borst, maar dat doet die dus ook niet meer.  graag tips   groetjes,    </p>
 
Hallo,
Hier een mama die na 14 maanden nogsteeds bv geeft dus heb genoeg ervaring ?.
Paar vraagjes, geef je de speen alleen tijdens het slapen? Zo ja moet t geen probleem zijn. Naarmate baby's ouder worden willen ze minder drinken. Om de hoeveel uur voed je? (Lees wanneer begin je met de voeding, en vanaf het begin geteld na hoeveel uur voed je je kindje weer?) Hoelang drinkt je kindje? Geef je 1 of 2 borsten? 
 
Hoi, hier ook een moeder die al 9 maanden borstvoeding geeft. Volgens mij ga je door heel veel fases. En inderdaad je baby gaat steeds minder maar sneller de borsten leeg drinken. Ik zit nu op 2 a 3 keer per dag voeden. En sinds 3 dagen slaapt hij 12 uur aan een stuk. Heeft hij eerder ook wel eens gedaan maar toen hadden we weer een fase dat hij wel 2 keer per nacht wakker was (ook niet altijd van de honger)
Over een speentje: in de eerste maanden heb ik hem die bewust niet gegeven en pakte hij zijn duim. Nu heeftie zijn speentje soms nodig om in slaap te vallen.
Geniet vooral van de momenten samen met je baby want borstvoeding is iets heel moois wat je je baby kunt mee geven.
 
[quote quote=10298821]Hallo, Hier een mama die na 14 maanden nogsteeds bv geeft dus heb genoeg ervaring ?. Paar vraagjes, geef je de speen alleen tijdens het slapen? Zo ja moet t geen probleem zijn. Naarmate baby’s ouder worden willen ze minder drinken. Om de hoeveel uur voed je? (Lees wanneer begin je met de voeding, en vanaf het begin geteld na hoeveel uur voed je je kindje weer?) Hoelang drinkt je kindje? Geef je 1 of 2 borsten?[/quote]
Bedankt voor je reactie.
Ik geef het speentje alleen voor het slapen gaan en als die in slaap gevallen is gaat die er weer uit. Hij wordt sochtends altijd rond 8/9 uur wakker en dan is het verschonen, vitamintjes, spelen, voeden en weer slapen. ochtend/middag slaapt die altijd maar een uurtje maar rond 7/8uur is zijn laatste voeding en dan slaapt die ook wel een aantal uur door.  Nadat hij wakker is geworden wilt die dus gevoed worden alleen blijft hij altijd wel een 1.5 uur wakker soms 2 uur dus dan denk ik bij mij zelf of die dan geen honger heeft maar wanneer ik het aanbied weigert die het gewoon. en wanneer hij de borst weigert wil die dus alleen de speen en dan valt die ook wel in slaap binnen 15min. Ik geef vaak 1borst de 2e wilt die niet alleen als het echt nodig is. Soms drinkt die 15min soms 30max.
 
groetjes,
 
[quote quote=10298831]Hoi, hier ook een moeder die al 9 maanden borstvoeding geeft. Volgens mij ga je door heel veel fases. En inderdaad je baby gaat steeds minder maar sneller de borsten leeg drinken. Ik zit nu op 2 a 3 keer per dag voeden. En sinds 3 dagen slaapt hij 12 uur aan een stuk. Heeft hij eerder ook wel eens gedaan maar toen hadden we weer een fase dat hij wel 2 keer per nacht wakker was (ook niet altijd van de honger) Over een speentje: in de eerste maanden heb ik hem die bewust niet gegeven en pakte hij zijn duim. Nu heeftie zijn speentje soms nodig om in slaap te vallen. Geniet vooral van de momenten samen met je baby want borstvoeding is iets heel moois wat je je baby kunt mee geven.[/quote]
Bedankt voor het reageren.
de laatste tijd sabbelt hij ook erg veel op zijn handjes nadat die ze ondekt heeft dus dan weet ik niet zo goed of die wel honger heeft of niet.  het liefst wil ik het speentje helemaal niet geven, maar hij heeft zuigbehoefte dus dan denk ik liever een speen dan zijn vingertjes helemaal afsabbelen ?
 
Hoi,
Ik zou altijd met voeden beginnen na het slaapje. Een baby is dan het meest 'wakker'. Verder om de 3 uur blijven voeden. Bijv. 9.00 en om 12.00, 15.00, 18.00 etc, ik zat rond die tijd denk ik op 6/7 voedingen. Niet heel strict hoor, hij kwam soms al na 2 uur, of 4 uur. Op de klok kijken was wel fijner voor mij, maar ik hield me er niet altijd aan zoals ik al net aangaf. Ze drinken sneller, dat is even wennen idd. Op vingers sabbelen kan ook gewoon ontdekken zijn, volg je gevoel en anders kan je een lactatiekundige inschakelen. Hielp hier enorm!
 
Klintk op zich prima. Als de voedingen overdag om de 3 a 4 uur zijn en hij dan ‘s avonds of de nachts langer kan slapen is dat fijn voor jullie allemaal.
Als je het speentje eruit kan halen als hij slaapt merk je het vanzelf als hij honger heeft. Dan wordt hij echt wel wakker?
Het is juist goed als je de voeding kan blijven geven als je kindje wakker wordt, dan heeft hij inderdaad veel energie om te drinken en leert hij goed om zelf in slaap te vallen (heel fijn als je kindje dat al kan). Dit duurde bij ons best lang (speentje was de eerste maanden geen succes, nu gelukkig wel).
Als hij goed groeit en verder tevreden is lijkt het prima te gaan!
 
Terug
Bovenaan