borstvoeding/zoogcompressen??

Hi ladies,

Vroeg met net het volgende af: ik wil borstvoeding gaan geven en weet dat je zoiezo moet wachten met een kolf kopen totdat kraamzorg zegt dat dat nodig is omdat het niet op gang komt of als het pas goed op gang is en dan bekijken waarvoor je de kolf wil gaan gebruiken.
Maaaar hoe zit het met die zoogcompressen?!? Ik heb die nu nog niet in huis.Heb je die meteen nodig na de geboorte? Is het misschien wel slim om dat toch nog even te gaan halen en zo ja, koop je dan van die wegwerpdingen/wasbare/ of bv van die lilypadz?

Als ik ze toch moet halen, don't mind heb ik weer even een dingetje te doen tijdens het wachten ;)

Liefs Tilly,41.1....:(

Hoi Tilly,

Ik heb ze al in huis. Ook ik wil borstvoeding geven, maar af en toe lek ik al, dus gebruik ze nu al. Zodra je borstvoeding gaat geven, komt er meer druk op je borsten te staan, waardoor "lekgevaar" groter wordt. Het hoeft niet bij jou te gebeuren, maar de kans is wel groot. Ik heb ze gewoon bij de Hema gekocht. Tot nu toe voldoen die en ze zijn helemaal niet duur. Van mijn zus kreeg ik ze van Albert Heijn, ook deze zijn gewoon goed. Dus, als je toch naar de winkels gaat...... Altijd handig!

Sterkte met de laatste loodjes! Liefs

Ik heb die van de hema. Vind ze niet ideaal als je veel melk hebt. Ze l.ekken erg snel door. Maar voor de eerste tijd zijn ze gewoon goed. Ik ga zelf denk ik overschakelen voor snachts op lilipadz en overdag voorloppig hema.

kopen die dingen!!!!!
Julia is nu twee weken oud en mijn borsten lekken echt verschrikkelijk. Schijnt wel na een paar weken beter te gaan. Ik heb ook het idee dat het al iets minder wordt.
Als je borstvoeding geeft dan krijg je ongeveer op dag 3 stuwing (niet leuk en kan pijnlijk zijn, maar het duurt maar een dagje) en dan beginnen je borsten ook meer te lekken.
En als Julia aan 1 kant drinkt, begint de andere al te lekken.

Ik heb nu die van de Hema en die zijn prima. Ik moet ze wel ongeveer 3 keer per dag verwisselen.

Liefs Maartje

hoi!

ik ben van het mei forum en las je bericht.
ik lekte verschrikkelijk veel, 5 maanden lang!
had ook erg veel melk.
daarom gebruikte ik compressen van avent, dat waren de enige waarmee ik het kon redden tot de volgende voeding.
ik heb ook lilly padz geprobeert maar dat werkte niet bij mij, en ik had steeds spruw, dan is het helemaal niet goed volgens de lactatiekundige, omdat het toch broeierig is eronder.
maar voor je weet of je heel veel verlies kan je gewoon een pak van eigen merk of natusan ofzo halen.

succes
groetjes!

Ladies, dank voor de tips/meningen. Net maar even een doosje bij de Hema gehaald. Nu lekt er nog niks dus zet ze nog even bij mijn kraampakket. Vind ik wel raar trouwens want volgens mij had ik toen ik een week of 32 was wel af en toe wat drupjes in bh of shirt en nu eigenlijk al heel lang niks meer....heel soms als ik een betje knijp komt er wel wat van dat gele spul. Ach, het zal straks wel werken ;).

groetjes!

Terug
Bovenaan