Borstvoeding

<p>Hoevaak komt jullie baby voor voeding (borst dus) mijn zoontje is nu 16 weken en hij komt ongeveer 6x per dag soms heeft hij iets meer behoefte en komt dan ongeveer 7 keer per dag  hoelsng hij eraan zit verschilt ook nog een beetje gemiddeld tussen de 15 min tot een uur (dit is vaak savonds voor het slapen gaan) soms denk ik wel  geef ik genoeg? Heeft hij genoeg het maakt me soms wel een beetje onzeker! Vooral nu de laatste dagen is hij huilerig en wilt meer drinken ook slaapt hij de ene dag perfect de andere dag wilt hij maar niet slapen wat ik ook probeer. Maar dit kan misschien ook te maken hebben met zijn sprongetje? Dat hij nieuwe dingen leert en hij het moet verwerken, op dat moment teveel prikkels, ik weet het niet ! Maar denk dat het vanzelf wel weer overgaat ! </p>

Hoi hoi! Hier ook een zoontje van 16 weken ? Hij leek vorige week op 7 voedingen te zitten en opeens is dat weer opgelopen tot 8/9/10/11. Is een sprong én slaapregressie met 4 maanden. Herken exact wat je zegt; de ene keer nauwelijks slapen (op de dag) en dagen dat hij wel weer slaapjes pakt. Een lange tijd wat langere slaapjes gedaan en sinds een week weer allemaal hazeslaapjes van +- 30 minuten tot 45 minuten. 's Avonds lijkt hij nog wel goed te slapen tussen 6 en 9 tot de volgende ochtend, maar dan wel opeens weer met veel voedingen tussendoor, afgelopen nacht weer om de 2 uur ? het is even pittig, de 4 maandensprong schijnt een grote (en lange) te zijn! Ik lees overal lekker veel aandacht geven, knuffelen en veiligheid bieden, dus ik ga zelf maar weer met zijn flow mee en even doorbikkelen ? vaak als je net weer een beetje een lekker ritme hebt, wordt er weer roet in het eten gestrooid ? maar blijven allemaal fases.. succes en genietze ook tussendoor ?

Trouwens over je onzekerheid met hoeveelheid, krijgt hij nog genoeg herken ik ook hoor. Schijnt rond deze tijd wel een borstvoedingdipje voor te komen, maar ja anderzijds is er àltijd wel wat: sprong, clusteren, slaapregressie, dipje(s). Zolang hij goed groeit en voldoende luiers heeft, gaat het goed toch ?

@niynti ja hij komt opeens snachts ook meer, eerste kwam jij pas rond half zes /zes uur nu komt hij al rond vier uur snachts. Het is door de dag heen ook echt op en af, de ene dag meer zijn ritme de volgende dag totaal geen ritme en niet willen slapen. Volgens mij valt bij hem zo'n beetje alles tegelijk ??‍♀️ achja het zijn inderdaad fases waar je doorheen moet. Sinds twee nachten slaapt hij ook weer bij mij in bed omdat hij totaal niet in zijn ledikant wilt slapen., ik hoop dat ik hem vanavond wel weer in zijn ledikant krijg. Het is soms er pittig allemaal vooral omdat het lijkt dat dus alles tegelijk valt. Het slapen, het sprongetje. Maar het hoort er ook allemaal bij. Wel blij als hij weer in zijn normale ritme zit en ik iets meer rust heb ? zover ik rust kan hebben want het is een actieve mannetje. En ik geef wel genoeg borstvoeding maar lijkt soms van niet. Je zult ook maar net zien wanneer die bij een van zijn oma's is alles perfect verloopt ?? half 11 de  Borst gehad en pas rond drie a half vier flesje gekregen (hij krijgt nannycare als ik ana het werk ben) ja en nu weer bij mij en natuurlijk moest hij gelijk weer huilen ? nu is hij gelukkig even aan het spelen. 

Terug
Bovenaan