Borstvoeding

<p>Ik geef nu kleine 5 week borstvoeding. Meestal kolf ik het want hij drinkt max 10 min aan de borst en valt dan in slaap. </p><p>Alleen nu is het geval dat ik een week ziek ben geweest, duizelig en ik kon hem echt niet voeden en kolven waardoor mijn bv echt veel en veel minder is. Ik heb niet genoeg voor hem. En dit vind ik zooo erg! </p><p>Heeft iemand tips om het weer op gang te laten komen en kan dit weer goed komen??? </p>

Kan je niet dmv kolven de bv opnieuw stimuleren? Heb wel eens iets gelezen over clusterkolven.. misschien is dat een optie?

Vaker aanleggen en daarna kolven? Vervelend zeg! En drinken als hij net wakker is? Valt hij dan ook na 10 minuten in slaap? Misschien af en toe 5 minuten aanleggen?

Dank je wel voor jullie reacties. 
Ik heb even opgezocht over clustervoeden dus dat gaan we uitproberen. 
De kleine man valt te snel in slaap ook als hij echt goed wakker is. Hij is gewoon een beetje lui denk ik. Hij valt ook in slaap met de fles maar dan minder snel. 

In slaap vallen is logisch. Hij ligt tegen je aan is lekker warm en voeding ook op de maag.
Probeer extra te kolven. Leg de kleine aan na voeden kolf je. Geef de kleine evt kunstvoeding als bijvoeding zodat hij in ieder geval niet afvalt. 
Technisch gezien vaker kolven naast het voeden zorgt ervoor dat de productie weer op gang kan komen masr je moet er wel even wat voor doen.

Clusterkolven helpt inderdaad. 10 minuten kolven, 10 rust en dat een paar keer herhalen. Simuleren van een regeldag kan ook, door bijvoorbeeld elke 1 a 2 uur even 5 a 10 minuten te kolven. En veel (borstvoedingsthee) drinken, goed eten, rust nemen en eventueel fenegriek capsules nemen en paar keer per dag.

Terug
Bovenaan