Borstvoeding

<p>Hoi,</p><p>Misschien ben ik enorm dom maar ik heb kort geleden besloten dat ik na de bevalling het kindje borstvoeding ga geven en dan mogelijk als ik weer ga werken over op de fles, dit weet ik nog niet zeker.</p><p>Maar de tijd dat ik borstvoeding ga geven tijdens mijn verlof. Moet je in die tijd ook kolven zodat je ook keertje je voeding via de fles kan geven? Of kan alleen aan de borst geven ook?</p><p>Ik heb er (nog) weinig verstand van</p><p> </p>

Hoi, wat leuk dat je borstvoeding wilt gaan geven. Ik vind het zelf erg fijn en hoop dat jij het ook zo ervaart.
Je kunt in principe alleen aan je borst laten drinken, maar ik zou af en  toe afgekolfde melk uit een fles ook aanbevelen. Dan kan de baby vast wennen aan de fles en is de overgang kleiner. Je kan deze melk kolven na een eerdere voeding. Of kolven en gelijk in een fles aan je baby geven. Laat dit dan wel ook af en toe door andere doen, zodat de baby hier ook aan went. Ik heb dit namelijk te weinig gedaan en nu weigert ze soms de fles van andere mensen dan mijn man of ik... 

Om te voorkomen dat je een flesweigeraar krijgt wordt geadviseerd om wanneer je kindje goed aan de borst drinkt te oefenen met flesjes. Dus vanaf week 4 tot 6 een paar keer per week een klein flesje met afgekolfde melk.
Ik mag mijn dochtertje juist geen fles geven, maar anderen wel. Ik heb blijkbaar iets beters moet ze haast denken. 
Ook is het handig om een klein voorraadje aan te leggen voor in de vriezer voor als je gaat werken. Ik kolfde de paar weken voor ik weer moest werken na de ochtendvoeding en deed dat in de vriezer. 

Ik heb ook gehoord na een week of 4 oefenen met fles ( welke pakt je kindje?) zodat je kindje als je gaat werken uit de fles kan drinken. Voor je gaat werken moet je ook wel wat melk hebben dat aan je kindje kan worden gegeven natuurlijk. Ik wil ook graag bv geven, een half jaar als t lukt en moet ook gaan kolven op mn werk, ben benieuwd.. nu bijna 38 weken..

Terug
Bovenaan