Borstvoeding

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben net 3 weken bevallen, en ik wilde borst voeding geven maar het aanleggen dat gaat moeilijk. Ze hapt niet goed en blijft niet door zuigen. Nu zit ik dus aan de kolf maar het melk dat ik “produceer” wordt met de dag weiniger... ik kreeg eerst ook heel veel pijn aan mijn borsten maar nu niet meer. Wat moet ik doen om het melk weer een beetje opgang te kunnen krijgen (om elke keer te kolven heeft geen zin want ik krijg maar weinig dan) </p>
 
Hoi!
 
Bij mij heeft een lactatiedeskundige goed kunnen observeren wat er precies niet goed ging en wat de oorzaak daar van was. Ook bij mij was het happen en vasthouden een probleem, dit kwam doordat mijn tepels te vlak zijn. Ik ben het toen met een tepelhoed gaan proberen en dat werkte voor ons meteen heel goed! Ik hoop dat je er uit komt!
 
Na dit weekend even contact zoeken met een lactatie kundige. Wellicht kunnen ze je helpen je kleintje weer goed aan te leggen.
Voor meer productie zou ik zeggen iets vaker kolven, ipv iedere 3 uur, iedere 2 uur?
 
Na de eerste 2weken ging het ook niet goed. Ze kreeg last van spruw en ik kreeg daardoor een diepe scheur in mijn tepel. 
Ik had wel al besloten dat ik haar echt borstvoeding wou geven want dat is gewoon het beste wat een baby kan krijgen. Ik begon dus met kolven en ging door tot me dochter ongeveer 9maanden was. Ze is nu 10mnd dus ben niet lang geleden gestopt.
Ik had niet echt moeite met productie omdat ik vaak ging kolven, ik wou ook een voorraad maken in de vriezer en dat lukte best wel. De voorraad was heep handig op dagen dat mijn productie wat minder was. Het kost veel energie en tijd maar echt wel waard.
Het kan ook aan je kolf liggen, dat die misschien niet de juiste kolf is voor jou. Ik nam Horigen inplaats van medela omdat die schelpen van medela zo hard zijn en Horigen juist zacht silicone schelpen.
Je kan altijd je productie vermeerderen als je er wat tijd en moeite insteekt. 
 
Terug
Bovenaan