borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Ik heb een dochter van 17 maanden, en heb haar een jaar lang borstvoeding gegeven. Nu zouden we graag een tweede kindje willen maar het wil maar niet lukken. Zou dat komen omdat ik zolang borstvoeding heb gegeven? Er komt nog steeds melk uit mijn tepels. Bij de eerste was ik vrij snel zwanger, maar dat het   nu zo lang duurt is best wel frustrerend. Ik ben nu een half jaar regelmatig ongesteld, toen ik bv gaf was dat erg onregelmatig. Zijn er mensen die dit probleem ook kennen? Groetjes Rosalie

Hallo,

Zelf heb ik nooit last van gehad maar het is zo dat zolang de melkproduktie blijft je verminderde kansen hebt om zwanger te raken. Dit heeft weer met een bepaald hormoon te maken. Als ik jou was zou ik de HA eens bellen als dit allang duurt want zover ik weet is er een middel om het te laten stoppen. En ja hoor weer iets met weer een ander hormoon.

Groetjes NAthalie

Bedant voor jouw reactie Nathalie! Ik heb vanmiddag direct naar de ha gebeld, maar zij geven die medicijnen niet zomaar. Ik moet eerst proberen om een strakke bh aan te doen, en als het na 2 weken nog niet weg is weer terug bellen. Er komt ook alleen maar melk uit mijn tepels als ik erin knijp, dus erg is het niet. Maar ik denk dat het gewoon een zwangerschap in de weg staat. Groetjes Rosalie

Hoi Rosalie,
Door de hormonen die vrijkoemn bij borstvoeding geven voorkomen dat je een eisprong krijgt en dus een cyclus hebt.
Als je dus gewoon ongesteld bent heb je dus ook gewoon normale kansen om zwanger te worden lijkt mij! Want dat betekent dat je eisprong hebt!
Dus gewoon klussen en verder afwachten!
Liefs van BO

Ik hoop dat dat waar is! Dat zou voor mij een hele opluchitng zijn. Misschien is ook wel het probleem waar meer vrouwen denk ik last van hebben dat je er gewoon veel te veel mee bezig bent. Maar ja om zo lang geduld te hebben is zo moeilijk, je wilt het zo graag!

Terug
Bovenaan